کد خبر: ۲۲۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
استفاده از طلای سفید برای مردان در هیچ حالی جایز نیست و نماز با آن هم بنا بر احتیاط واجب، باطل است.
ناطقان: پوشیدن طلا، خواه طلای سفید باشد ویا طلای زرد و یا غیر آن، برای مردان مطلقاً حرام است هرچند به قصد زینت نباشد و از دید دیگران مخفی باشد.

اگر طلای سفید از جنس همان طلای متعارف بین مردم باشد (ذهب) استفاده از آن جایز نیست؛ ولی برخی مانند آیات عظام مکارم و فاضل با بررسی موضوع و کسب آگاهی از اهل خبره به این نتیجه دست یافته ‏اند که طلای سفید، همان طلای متعارف است که تنها رنگ آن را تغییر داده ‏اند.

همه مراجع (به جزآیات عظام مکارم و فاضل):اگر از جنس طلا باشد، جایز نیست؛ هر چند به رنگ سفید باشد.


آیات عظام مکارم و فاضل:استفاده از طلای سفید، برای مردان جایز نیست.

تبصره. هیچ گونه اختلافی بین فقیهان در مسأله یاد شده نیست و همگی معتقدند:اگر طلای سفید از جنس همان طلای متعارف بین مردم باشد (ذهب) استفاده از آن جایز نیست؛ ولی برخی مانند آیات عظام مکارم و فاضل با بررسی موضوع و کسب آگاهی از اهل خبره به این نتیجه دست یافته ‏اند که طلای سفید، همان طلای متعارف است که تنها رنگ آن را تغییر داده ‏اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین