کد خبر: ۲۲۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به رقمی بیش از یک میلیون نفر و افزایش شمار جان‌باختگان این بیماری به دست‌کم ۵۰ هزار نفر، مجمع عمومی سازمان ملل متحد اولین قطعنامه خود را در موضوع شیوع جهانی این ویروس صادر کرد.
ناطقان: این قطعنامه که توسط کشورهای سوئیس، اندونزی، سنگاپور، نروژ، لیختن‌اشتاین و غنا پیشنهاد شده است، بر همکاری بین‌المللی و چندجانبه‌گرایی کشورها برای مقابله با کرونا همچنین بر «لزوم رعایت کامل حقوق بشر» و خودداری از «اعمال هرگونه تبعیض، نژادپرستی و بیگانه‌هراسی» در راه مقابله با این اپیدمی تاکید دارد.

قطعنامه سازمان ملل با وجود مخالفت برخی از کشورها همچون روسیه، درنهایت با رای موافق ۱۸۸ دولت از ۱۹۳ عضو این سازمان به تصویب رسید و موافقان آن بر نقش محوری سازمان ملل برای حل بحران‌های جهانی ناشی از شیوع کرونا به ویژه بحران سلامت و اقتصاد تاکید کردند.

به گزارش یورونیوز، روسیه یکی از مخالفان قطعنامه جدید سازمان ملل بود. نماینده مسکو پیش‌نویس قطعنامه دیگری را به سازمان ملل ارائه کرد که در آن ضمن تاکید بر همکاری‌های جهانی برای مبارزه با این بحران، خواسته شده بود تا با توجه به شیوع جهانی کرونا و با هدف مبارزه موثرتر با آن، تحریم‌های بین‌المللی لغو شوند.

این پیش‌نویس که از حمایت چهار کشور جمهوری آفریقای مرکزی، کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا برخوردار بود در نهایت نتوانست به تصویب اکثریت اعضا برسد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین