کد خبر: ۲۲۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
شیوع ویروس کووید-۱۹ در پاکستان تاکنون ۴۵ قربانی گرفت و شمار مبتلایان به این بیماری نیز به سه هزارو ۱۱۸ نفر رسید.
ناطقان: سرعت افزایش تعداد بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان تاکنون کاهش نیافته و مسئولان این کشور نسبت به رسیدن شمار مبتلایان به کرونا تا آخر ماه جاری میلادی به ۵۰ هزار نفر ابراز نگرانی می‌کنند.

منابع رسمی پاکستان روز یکشنبه اعلام کردند: تعداد فوت‌شدگان ناشی از ویروس کووید-۱۹ در این کشور نیز طی چهار روز گذشته از ۲۶ تن به ۴۵ تن افزایش یافته است.

دولت "عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان بیم آن دارد که در صورت عدم پایبندی مردم به فاصله‌گذاری اجتماعی شمار بیماران کرونایی به ده‌ها هزار نفر افزایش یابد.

وزارت بهداشت پاکستان روز گذشته به اطلاع دیوان عالی این کشور رساند که هرچند میزان افزایش مبتلایان به کرونا در پاکستان در مقایسه با کشورهای منطقه کم است اما احتمال افزایش بیماران به پنجاه هزار نفر تا آخر ماه آوریل (۱۱ اردیبهشت) وجود دارد.

در این گزارش آمده است: احتمال دارد حدود ۲۴۰۰ بیمار کرونایی در شرایط بحرانی قرار بگیرند و بیش از ۴۱ هزار نفر نیز به عفونت خفیف آلوده شوند.

همزمان با هشدار جدی وزارت بهداشت پاکستان نسبت به افزایش بیماران کرونایی طی هفته‌های آینده، دولت اسلام‌آباد پنجشنبه گذشته طرح محدودیت‌های فاصله گذاری اجتماعی و همچنین تعطیلی شهرها را با هدف مهار ویروس کووید-۱۹ تمدید کرد.

گزارش رسانه‌های پاکستان حاکی از تداوم طرح محدودیت تردد ترافیک و رفت و آمد مردم در شهرها است و در همین راستا دولت‌های ایالتی نیز با کاهش زمان حضور مردم در سطح شهر، میزان آمد و شد افراد را به حداقل رسانده‌اند.

بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان در ایالات 'پنجاب و سِند' ثبت شده و مسئولان این کشور نگران هستند که بی‌اعتنایی مردم به فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند تعداد موارد ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین