کد خبر: ۲۲۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
این روز‌ها که همه برای شکست ویروس کرونا در خانه ماندن را انتخاب کرده ایم می‌توانیم با چند راهکار ساده کنار هم بودن مان را برای خانوداه مخصوصا کودکان جذاب‌تر و دلنشین‌تر کنیم.
ناطقان: این روز‌ها در پی شیوع ویروس کرونا اکثر ما در خانه می‌مانیم و جز برای موارد ضروری از خانه خارج نمی‌شویم. این خانه نشینی شاید برای کودکان سخت‌تر باشد، سرگرمی‌ها و فعالیت‌هایی هستند که برای این مدت می‌توانند بهترین اتفاق برای بچه‌ها باشد. در این جا قصد داریم به تعدادی از این سرگرمی‌های خانوادگی بپردازیم.

کتاب خواندن با بچه‌ها



کتاب خواندن و مطالعه، راهکاری بسیار مناسب برای افزیش تمرکز و ایجاد آرامش در فرد و در نتیجه افراد خانواده است همچنین بچه ها علاقه خاصی به شنید ن قصه های مختلف دارند بنابراین می توان با انتخاب کتاب های مناسب سن کودک و همراهی او برای مطالعه، مقداری از اوقات فراغت او را پر کرد.

 
بازی های رایانه ای آموزشی



بازی های آموزشی رایانه ای یکی دیگر از راه های سرگرم شدن بچه هاست البته حتما باید در انتخاب این بازی ها و مدت زمان استفاده کودکان دقت نظر لازم را به خرج داد.

 
استفاده از کتاب های صوتی و پادکست های کودکانه

 

با پیش رفتن به سوی زندگی پرمشغله و ماشینی، اقدامات ارزشمندی نیز در زمینه رفع نیاز های افراد با توجه به سبک زندگی جدید انجام شده است. یکی از این اقدامات تولید کتاب های صوتی است که با وجود وقت کم هم میتوان از مطالب کتاب ها بهره برد. کتاب های صوتی و پادکست ها با محتواهای متنوعی در دسترس قرار دارند و می توان با استفاده از آنها برای کودکان نیز سرگرمی ایجاد کرد.

 
سهیم کردن کودکان در کارهای خانه



اکثر والدین بیشتر وقت خود را در خانه به انجام کارهای روزمره می پردازند. در حال حاضر و با توجه به شرایط این روزها و ماندن بیشتر افراد خانواده در خانه فرصت خوبی برای ساماندهی کارهای عقب افتاده و خانه تکانی ونظافت است. می توان با سهیم کردن کودکان در این کارها هم به مسئولیت پذیری بیشتر آنها کمک کرد و هم مقداری از اوقات بیکاری آنها را نیز پر کرد.

 
ساخت کاردستی های متنوع



ساخت کاردستی یکی از بهترین روش های سرگرم شدن افراد خانواده در کنار هم است و باعث ایجاد خلاقیت در کودکان نیز می شود. در این روزها که وقت بیشتری داریم می توانیم با ساخت کاردستی های متنوع از کلاژ و اوریگامی گرفته تا رنگ آمیزی اوقات خوشی را برای خود و فرزندان مان پدید آوریم.

 
بازی های خانوادگی و گروهی یا اسباب بازی ها



بازی های گروهی مانند منچ ، مارپله، اسم و فامیل و یا بازی با اسباب بازی های بچه ها با مشارکت والدین نیز راهکار مناسبی برای سرگرم شدن بچه هاست.

 
باغبانی کردن با بچه ها

 

در روزهای پایانی سال و در آستانه فصل بهار، باغبانی یکی از دلچسب ترین کارها برای همه افراد به شمار می آید. همچنین باغبانی کردن برای بچه ها در سنین مختلف اهمیت ویژه ای در پرورش مهارت های شناختی آنها دارد بنابراین می توان با همراهی کودکان به کاشت گل و گیاه یا عوض کردن خاک گلدان ها و یا آماده سازی سبزه عید نوروز پرداخت.

 
آشپزی کردن و بازی با وسایل آشپزخانه


آشپزی و ترکیب مواد مختلف و خلق غذاهای خوشمزه یکی از پرطرفدارترین کارها در خانه به شمار می رود و مخصوصا بچه ها علاقه خاصی به فعالیت در آشپزخانه و کمک به والدین در هنگام آشپزی دارند، می توان با نظارت و مراقبت، کودکان را در فعالیت در آشپزخانه مشارکت داد.

 
ورزش در خانه



برخی والدین برای انجام فعالیت های ورزشی به باشگاه ها و امکان ورزشی و پارک ها مراجعه می کردند اما اکنون با توجه به تعطیلی اکثر اماکن عمومی، می توان با انجام ورزش هایی که امکان آن در خانه وجود دارد هم سلامتی خود و آمادگی بدنی خود را حفظ کرد و هم این امر مهم را به یک عادت سالم در کودکان تبدیل نمود.

 
مدرسه مجازی شبکه آموزش

 

تعطیلی مدارس یکی از مسائلی است که این روزها والدین را بسیار نگران کرده است. می توانیم با استفاده از مدرسه مجازی در شبکه آموزش تلویزیون کودکان خود را همگام با زمان بندی آموزشی پیش ببریم و کمی از دور ماندن بچه ها از فضای آموزشی را جبران کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین