کد خبر: ۲۲۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
“سس پیتزا” که در زمان آماده کردن پیتزا روی خمیر پیتزا قرار می گیرد یکی از سس های خوشمزه و پر طرفدار در سراسر جهان است. این سس خوشمزه را می توانید جایگزین سس های آماده در بازار مثل سس کچاپ کنید.
ناطقان: مواد لازم برای سس پیتزا:

        سیر خرد شده :2 حبه
        گوجه فرنگی رسیده:6 عدد
        پیاز نگینی خرد شده :نصف یک عدد
        کره:1 قاشق چایخوری
        شکر:1 قاشق چایخوری
        پودر فلفل قرمز:قاشق چایخوری
        ریحون خرد شده:2 قاشق چایخوری
        فلفل قرمز پرک شده:نصف قاشق چایخوری
        سس گوجه فرنگی :1 قاشق چایخوری
        پونه کوهی :یک سوم قاشق چایخوری
        نمک :به اندازه لازم

طرز تهیه سس پیتزا:

ابتدا قابلمه ای را پر از آب کرده و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد، گوجه فرنگی ها را شسته و ته آن ها را به شکل یک ظربدر برش دهید.

گوجه فرنگی ها را داخل آب جوش قرار داده و درب قابلمه را ببندید، بعد از 3 دقیقه گوجه فرنگی ها را از آب جوش خارج کرده و پوست آن ها را به راحتی جدا نمایید.

سه عدد از گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کرده و قسمت های سفید آن را جدا کنید و داخل مخلوط کن بریزید تا پوره شود، باقی گوجه ها را ریز خرد کرده و کنار بگذارید.

در ادامه تابه ای را روی حرارت قرار داده و کمی روغن بریزید تا گرم شود، سیر و پیاز را نگینی ریز خرد کرده و داخل تابه تفت دهید تا نرم شوند.

حالا گوجه فرنگی را به تابه افزوده و خوب تفت دهید تا له شده و آب آن کشیده شود.

در این مرحله پوره گوجه فرنگی، پونه کوهی، ریحون، فلفل پرک شده، پودر فلفل قرمز و شکر را اضافه کرده و خوب مخلوط نمایید سپس درب تابه را ببندید و برای 5 دقیقه سس را با شعله ملایم بپزید.

بعد از 5 دقیقه سس گوجه فرنگی و کره را اضافه کرده و مواد سس را خوب مخلوط کنید تا یکدست شود، سس آماده است بعد از خنک شدن آن را در یخچال نگهداری نمایید.
برچسب ها: سس ، پیتزا ، ناطقان ، کچاپ
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین