کد خبر: ۲۲۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
کاهش سرعت وای فای بسیار عذاب آور و کلافه کننده است به همین منظور ما 5 دلیل اصلی افت سرعت وای فای را برایتان جمع آوری کرده ایم.
ناطقان: برای دو دهه است که اینترنت در زندگی مان حضور دارد و علی رغم تمام تغییرات و پیشرفت هایی که در تکنولوژی ایجاد شده، یک مسئله هم چنان به قوت خود باقی است.سرعت اینترنت یکی از اصلی ترین شکایت های همیشگی ما کاربران اینترنت بوده و به خصوص در ایران مشکلات سرعت کم همواره به گردن سرویس دهنده و مخابرات ( شرکت زیرساخت) انداخته شده که در بسیاری از موارد درست هم هست. اما واقعیت این است که در بسیاری از اوقات تنظیمات و مشکلات Wi-Fi خانه ها و محل کار ما هم جزو دلایل کندی اینترنت است.


عوامل کاهش دهنده سرعت وای فای

وقتی صفحه ای بارگیری نمی شود، فیلمی پخش نمی گردد یا ایمیلی به راحتی باز نمی شود واقعا می تواند خسته کننده باشد. در اینجا 5 مشکل معمول و راه حلشان را بیان می کنیم.


1 دزدان اینترنت


یکی از بهترین چیزها در مورد وای فای دسترسی آسان به اینترنت است که از طریق آن مهیا می شود. اما اگر پسورد شبکه تان خیلی آسان باشد افراد بیشتری نسبت به آن چیزی که شما در اصل انتظار دارید می توانند از آن استفاده کنند. مشخصا این امر مطلوب شما نیست. شبکه هایی که پسورد ضعیفی دارند یا اصلا ندارند هر کسی می تواند به راحتی به آن دسترسی پیدا کند. با استفاده از برنامه ای رایگان به نام ‘مشاهده پیشینه وای فای یا (Wi-Fi History View)’ دستگاه هایی را که به شبکه تان متصل شدند را مشاهده کنید و به دنبال آدرس های IP بگردید که نمی شناسید. در ابتدا با تغییر پسورد روتر مانع این کار شوید. اگر نمی دانید در کجا قرار دارد سایتی به نام روتر پسورد به شما کمک می کند سازنده پسورد را قرار دهید. در این جا یک پسورد سخت برای خود بسازید که حدسش کار مشکلی باشد.


2 تراکم


این مشکلی است که در آپارتمان ها یا همسایگی های شلوغ وجود دارد. وقتی افراد بسیار زیادی سعی می کنند به طور همزمان به یک شبکه وای فای وصل شوند سرعت اتصال به طرز قابل توجهی تحت تاثیر قرار می گیرد. معمولا عصرها زمانی که همه از سر کار برمی گردند یا شب یکشنبه که سریال مردگان متحرک (The Walking Dead) پخش می شود، ساعات شلوغ است. می توانید این مشکل را با انتخاب کانال دیگری برای روتر خود حل کنید. اگر روتر 2٫4 گیگاهرتز دارید، معمولا 11 کانال برای انتخاب وجود دارد. کانال های 1، 6 و 11 توصیه شده اند اما شبکه های دیگر را امتحان کنید تا اتصال سریع تری بیابید، یا یک روتر جدید 5 گیگاهرتزی خریداری کنید.

 



3 تجهیزات فرسوده


روترهای وای فای با کیفیت های یکسان ساخته نمی شوند. روترهای "AC” مدل پیشرفته تری از مدل های "B” و "G” و حتی "N” محسوب می شود. آن ها شاخصه های بیشتر و عملکرد بهتری دارند. اگر روتر جدیدی می خرید باید این مسائل را در نظر داشته باشید. روترهای AC بیشترین پهنای باند طیفی حدود 8 در 160MHz را دارند، در مقایسه با استاندارد 4 x 40MHz روترهای N. به بیان دیگر افزایش پهنای باند اجازه می دهد بدون این که سرعت کم شود اطلاعات بیشتری انتقال پیدا کنند.


4 مجموعه امنیتی روتر شما


جدای حفاظت از شبکه تان در مقابل کاربرد غیرمجاز پهنای باند، که می تواند بدون این که متوجه شوید منجر به کند شدن شبکه تان شود، آیا می دانستید که نوع امنیت وایرلس تان می تواند بر سرعت کلی شما تاثیرگذار باشد؟ اگر شبکه تان باز (بدون امنیت) است یا از WEP استفاده می کنید سریعا مجموعه امنیتی را تغییر دهید! شبکه آزاد دزدی از وای فای شما را آسان می کند و امنیت قدیمی تر WEP به راحتی قابل هک است در نتیجه به هر قیمتی که شده از آن اجتناب کنید. این گزینه ها برایتان باقی می ماند :WPA، WPA2 با TKIP یا WPA2 با AES.
WPA و TKIP چیزی است که باید از آن دوری کنید. نه تنها این دو پروتوکل قدیمی و ناامن هستند بلکه می توانند شبکه تان را هم کند کنند. بهترین گزینه WPA2 با AES است. AES مجموعه جدیدتر و امن تری است که امکان دسترسی به سرعت بالاتر را برای شما فراهم می کند.


5 خیلی خارج از محدوده هستید


گاهی اوقات آسان ترین راه حل نزد خودمان است. روترها برای انتقال سیگنال در مسافت های بلند طراحی نشدند در نتیجه ممکن است در خانه تان هات اسپات یا نقاط کور یا به اصطلاح مرده وجود داشته باشد. برای نقشه کشی شبکه تان از ابزاری به نام هیت مپر استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می کند ببینید در کدام قسمت از خانه یا محل کارتان سیگنال وای فای قوی تر است. هیت مپر برای کاربرانی که از ویندوز استفاده می کنند به صورت رایگان است. نت اسپات هم گزینه خوبی برای کاربران مک است.
زمانی که متوجه مناطق مشکل دار در خانه تان شدید، چند گزینه در پیش رو دارید. یک گزینه خریداری بسط دهنده وای فای است که می تواند میزان ارسال روتر تان را افزایش دهد. قیمت بسط دهنده وای فای از 20 تا 120 دلار است، با توجه به شاخصه هایی که هر مدل دارد. اگر چه بسط دهنده متوسط هم خوب کار می کند.
گزینه دوم، خریداری سیستم شبکه ای است. سیستم وای فای ارو هوم 500 دلاری، در توصیف محصولش بیان کرده است که دیگر هیچ منطقه مرده ای نخواهید داشت. شبکه مشبک متشکل از مجموعه روترهای کوچک تر است که با همدیگر در ارتباط هستند تا منطقه تحت پوشش شبکه تان را افزایش دهد. این روترهای کوچک را در جاهای مختلفی از سطح خانه قرار دهید، دیگر مهم نیست که در کدام اتاق باشید اتصال قوی تری خواهید داشت.

امیدواریم مطالب فوق بتواند به شما کمک کند تا بهترین و با کیفیت ترین استفاده ممکن را از اینترنت محل کار یا خانه خود به دست آورید، چرا که برای خیلی از افراد اینترنت جزء جدایی ناپذیر زندگی روزمره است.

منبع:نمناک
برچسب ها: سرعت ، وای فای ، ناطقان ، افت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین