کد خبر: ۲۲۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
قیمت نفت روز سه‌شنبه با وجود هشدار تحلیلگران نسبت به رکود عمیق جهانی، تحت تاثیر امیدواری به توافق تولیدکنندگان برای کاهش تولید جهش پیدا کرد.
ناطقان:  بهای معاملات آتی نفت برنت ۹۳ سنت معادل ۲.۸ درصد افزایش یافت و به ۳۳ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه بیش از سه درصد سقوط کرده بود.

 بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۹ سنت معادل ۳.۰۳ درصد افزایش پیدا کرد و به ۲۶ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته حدود هشت درصد نزول کرده بود.

منابع آگاه به رویترز اظهار کرد که تولیدکنندگان بزرگ جهان شامل عربستان سعودی و روسیه احتمالا در نشست روز پنج شنبه با کاهش تولید موافقت خواهند کرد اگرچه این توافق به مشارکت آمریکا در آن بستگی خواهد داشت.

اما تهدید رکود اقتصادی عمیق به دلیل توقف فعالیت اقتصادی در نتیجه شیوع ویروس کرونا و در قرنطینه بودند نیمی از جمعیت جهان، روی بازار سایه افکنده است.

گروه اوراسیا اعلام کرد که تولیدکنندگان اگر می‌خواهند مانع از اشباع کامل بازار شوند، بازار به سرعت عمل کرده و تولیدشان را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

تقاضای جهانی برای نفت حداکثر ۳۰ درصد معادل ۳۰ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده و این کاهش تقاضا با جنگ عربستان سعودی و روسیه و اقدام آنها در لبریز کردن بازار از عرضه مصادف شده است.

قیمتهای نفت روز دوشنبه پس از این که عربستان سعودی و روسیه نشست اضطراری را به پنج شنبه موکول کردند، به شدت افت کردند.

اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند در سه سال گذشته با وجود توسعه سریع تولید آمریکا، عرضه خود را برای تقویت از قیمت‌ها محدود کرده بودند.

همچنان پرسش‌هایی درباره مشارکت آمریکا در کاهش تولید هماهنگ وجود دارد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه اظهار کرده که اوپک از وی برای کاهش تولید شرکتهای آمریکایی درخواست نکرده است و تولید نفت آمریکا در واکنش به افت قیمتها کاهش پیدا می کند.

اقدام هماهنگ تولیدکنندگان نفت آمریکا برای کاهش تولید خلاف قانون خواهد بود مگر این که مقامات دولتی سطح تولید نفت را پایین بیاورند.

رکود جهانی که اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز گفته اند در راه است، به دلیل شدت گرفتن شیوع بیماری کووید ۱۹ احتمالا بسیار جدیتر از تصورات خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران شرکت تحقیقاتی کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: انتظار داریم تا زمان بهبود فعالیت اقتصادی، قیمتهای نفت در همین حدود فعلی بمانند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: قیمت ، نفت ، ناطقان ، صعود
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین