کد خبر: ۲۲۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
یک دامپزشک در مورد نقش حیوانات خانگی در انتقال ویروس کرونا به انسان توضیحاتی داد.
ناطقان: ایمان معماریان دامپزشک با اشاره به خبر منتشره مبنی بر اینکه گربه‌ها می‌توانند عامل ویروس کرونا باشند، اظهار کرد: تحقیقی در این خصوص در چین انجام شده که از سوی سازمان بهداشت جهانی تأیید نشده و این تحقیق علمی نیست.

او در ادامه بیان کرد: تا امروز در دنیا هیچ داده علمی مبنی بر اینکه حیوانات هم می‌توانند ناقل و یا عامل ویروس کرونا باشند وجود ندارد.

این دامپزشک تصریح کرد: باید بدانیم که کرونا ویروس یک خانواده از ویروس‌هاست، ویروسی که یک نوع از آن به تازگی انسان را درگیر کرده است و انواع مختلفی از این خانواده ویروس حیوانات مختلفی را درگیر می‌کنند و در سال‌های گذشته نمونه‌های مخاطره آمیزی از ویروس‌های کرونا باعث ایجاد بیماری‌هایی همچون سارس و مرس در انسان شده است.


معماریان با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی این ویروس از حیوان به انسان یا بالعکس منتقل نمی‌شود، گفت: بر اساس گزارش‌های این سازمان، هیچ کدام از حیوانات خانگی نمی‌توانند به این ویروس مبتلا شوند و همچنین نمی‌توانند ناقل آن باشند.

او با بیان اینکه ویروس کرونای جدید تنها از انسان به انسان منتقل می‌شود، افزود: حیوانات تنها می‌توانند همانند لباس و سایر لوازم به صورت مکانیکی ناقل باشند، بنابراین از لمس حیوانات بدون صاحب و ولگرد خودداری کنید.

این دامپزشک با اشاره به اینکه حیوانات خانگی را تا حد امکان نباید از منزل خارج کرد، گفت: تنها منبع معتبر و دقیق اطلاع رسانی سازمان بهداشت جهانی است و در صورت عدم تأیید این سازمان، هیچ مطلبی را از هیچ منبعی نپذیرید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین