کد خبر: ۲۲۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
یک روانشناس در مورد اینکه چرا کودکان در آغوش مادر آرام‌ترین لحظات را تجربه می‌کنند، توضیحاتی داد.
ناطقان: آسیه حسینی روانشناس و مشاور درباره بغل کردن کودکان توسط مادر اظهار کرد: این کار نه تنها باعث صبور شدن و افزایش اعتماد به نفس کودکان می‌شود، بلکه سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

او ادامه داد: تحقیقات نشان داده است که بغل کردن سطح آی کیو کودکان را بالا می‌برد؛ همچنین دانش آموزانی که قبل از رفتن به مدرسه توسط پدر یا مادر بغل می‌شوند؛ نمرات بهتری می‌گیرند و در امتحانات موفق تر هستند.

او تصریح کرد: والدین بغل کردن فرزندان خود را تا بزرگسالی ادامه دهند و فقط این کار به دوران کودکی آن‌ها ختم نشود، زیرا این کار در سنین بالا نیز باعث آرامش فرزندان می‌شود.

این کارشناس و مشاور ادامه داد: بغل کردن می‌تواند تولید سروتونین را در مغز افزایش دهد و از این طریق باعث افزایش شور و نشاط افراد شود.

حسینی با بیان اینکه سروتونین باعث بالا رفتن عزت نفس نیز می‌شود، گفت:وقتی افراد دچار افسردگی و تنهایی می‌شوند؛ میزان سروتونین در بدن آن‌ها پایین می‌آید، بغل کردن باعث می‌شود مغز سروتونین و اندوروفین در رگ‌ها ترشح کند و از این طریق لذت و شادی را در فرد ایجاد و غم و اندوه را دفع می‌کند.

او افزود: بغل کردن سطح عملکرد افراد را بالا می‌برد، پس زمانی که کودکان به مدرسه می‌روند تا حد امکان فرزندان را در آغوش بگیرید.

حسینی در پایان توصیه کرد: در این دوره‌ای که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم، به هیچ عنوان فرزندان و نزدیکانمان را در آغوش نگیریم و این کار را به زمانی اختصاص دهیم که ویروس نابود شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین