کد خبر: ۲۲۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
آژانس اتحادیه اروپا:
آژانس کنترل پیشگیری بر بیماری‌های اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد: هنوز شماری زیادی از مردم در اروپا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و جان خود را از دست می دهند و هنوز هیچ علامتی مبنی بر رسیدن اوج شیوع این ویروس در این منطقه مشاهده نمی‌شود.
ناطقان:  در گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های اروپا (ECDC) آمده است که سیستم کنترل نشان می‌دهد که مرگ و میرها در بلژیک، فرانسه، ایتالیا، مالت، اسپانیا، سوئیس و انگلیس بالاتر از پیش بینی ها و انتظار بودهاست. 

ارزیابی‌های اولیه بیانگر آن است که وضعیت مبتلایان و جان باختگان ویروس کرونا در ایتالیا و اتریش رو به کاهش است اما در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر رسیدن اوج این بیماری همه گیر وجود ندارد. 

آندره آمون مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای اروپا گفت: براساس شواهد موجود در منطقه و وضعیت فعلی می‌توان گسترش مداوم ویروس (کرونا) را پیش بینی کرد. 

در پی شیوع ویروس کرونا در منطقه اتحادیه اروپا، بسیاری از کشورهای اروپایی در هفته‌های اخیر در قرنطینه قرار گرفته‌اند و مدارس و مشاغل بسته شده‌اند و از شهروندان خواسته شده تا برای مهار و کنترل شیوع این ویروس در منازل خود بمانند. 

در کنار ایتالیا، آلمان چند هفته است که در حالت تعطیلی سراسری مجازی قرار دارد. مدارس، مغازه‌ها، رستوران‌ها، امکانات ورزشی و سایر مشاغل غیر ضروری تعطیل شده‌اند و بسیاری از شرکت‌ها تولید را متوقف کرده‌اند تا به کند شدن شیوع بیماری کمک کنند. 

تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۵۳ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری ویروسی مبتلا شده و نزدیک به ۷۶ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. 
منبع: ایرنا
برچسب ها: اروپا ، کنترل ، ناطقان ، اوج
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین