کد خبر: ۲۲۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: جهش کمی و کیفی تولید در بنادر در دستور کار قرار دارد و امسال خدمات‌دهی در بنادر کشور با از میان برداشتن موانع و تسهیل بیشتر شتاب مضاعفی به خود می‌گیرد.
ناطقان: فرهاد منتصرکوهساری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به نامگذاری امسال به نام جهش تولید چه کاری باید در راستای تحقق این هدف در حوزه بندری و اقتصادی انجام داد؟ اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه بنادر محل تولید و ارائه خدمات است لذا جهش تولید را باید در راستای جهش ارائه خدمات به مشتریان بندری ارزیابی کرد. این جهش را می‌توان در دو بُعد کمی و کیفی مورد بررسی قرار داد. در بخش کیفی، امسال برنامه‌های مختلفی در جهت افزایش سطح خدمات دهی در بخش بندری در دستور کار قراردارد. جهش تولید در ارائه خدمات با تسهیل در خدمات دهی ممکن و میسر خواهد بود.

وی افزود: تسهیل در ارائه خدمات با مشتریان نیز امسال با انجام هماهنگی‌های بیشتر با نهادهای برون سازمانی به ویژه گمرک ایران و نیز حذف فرایندهای غیرضرور در رویه‌های عملیاتی و تسهیل در فعالیتهای بازرگانی در بنادر کشور از طریق رفع مشکلات ترمینال اپراتورهای بندری و شرکت‌های طرف قراردادها در بنادر ایران صورت خواهد گرفت. همچنین جهش کیفی از طریق اعمال استانداردهای بندری و ارتقاء سطح کیفی خدمات در بنادر کشور محقق خواهد شد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اعمال استانداردهای ایمنی کانتینرها، اعمال دستورالعمل توزین کانتینرهای پر خروجی با هدف تامین ایمنی خدمات مربوط به بارگیری کانتینر به کشتی بر اساس مفاد مندرج در کنوانسیون سولاس، اعمال دستورالعمل ایمنی عملیات در اسکله و ترمینال و... از جمله اقداماتی است که با هدف ارتقاء سطح کیفی خدمات در بنادر کشور صورت می‌گیرد. همچنین امسال با افتتاح برخی از پروژه های بندری شاهد جهش در ظرفیت سازی برای پاسخگویی به نیاز واردات، صادرات و ترانزیت در بنادر خواهیم بود.

کوهساری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا سال گذشته بنادر کشور گام مهمی در حوزه  رونق تولید برداشت یا خیر، خاطر نشان کرد: در سال گذشته اقدامات مهمی در زمینه رونق تولید در بخش ارائه خدمات به مشتریان بندری در بنادر کشور توسط ترمینال اپراتورها و شرکت‌های طرف قرارداد با نظارت عالیه سازمان صورت گرفت. با توجه به شرایط خاص اقتصادی که در سال گذشته ناشی از تحریم‌ها در بنادر کشور حاکم بود، توانستیم با انجام اقدامات لازم زمینه را برای رفع مشکلات پیش آمده برای ترمینال اپراتورها و شرکتهای طرف قرارداد در چارچوب قوانین و مقررات و مصوبات انجام دهیم.

وی ادامه داد: بازنگری در مفاد قراردادی با توجه به شرایط اقتصادی، اعطای تسهیلات حمایتهای مالی از محل وجوه اداره شده، توزیع بهینه منابع و امکانات بندری بین بنادر از جمله جابه‌جایی انتقال تجهیزات از بندر چابهار به بندر شهید رجایی و از بندر امام خمینی(ره) به بنادر شمالی کشور، مدیریت ورود کالای اساسی به بنادر و... گام موثری در مدیریت خدمات دهی به مشتریان بندری برداشته شد به طوریکه خوشبختانه هیچ گونه مشکلی در زمینه اختلال در خدمات در بنادر کشور را شاهد نبودیم.

به گفته معاون سازمان بنادر و دریانوردی علیرغم اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و ناعادلانه علیه بنادر کشور انجام فعالیت‌های بندری در بخش های مختلف بویژه در بخش صادرات کالاهای غیر نفتی بی وقفه و بدون اختلال صورت گرفت و امسال نیز با برنامه ریزی‌های صورت گرفته سعی در خدمات دهی موثر و مستمر در بنادر کشور پاسخگویی نیازهای واردات، صادرات و ترانزیت کالا خواهیم بود.  

وی همچنین در خصوص تفاوت جهش تولید و رونق تولید و اینکه امسال چه کاری باید در راستای حمایت بیشتر از تولید داخلی انجام داد، اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنان نوروزی‌شان فرمودند وهم چنین با توجه به نقش بنادر به عنوان دروازه‌های ورود و خروج کشور برای واردات و صادرات مواد اولیه تولیدی وصادرات تولیدات و مصنوعات ساخته شده می‌توان نقش موثر بنادر در رونق تولید، حرکت و تحرک در بخش‌ها و فعالیت های تولیدی  را ارزیابی کرد که خوشبختانه در سال گذشته اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفت.

کوهساری همچنین توضیح داد: منظور از جهش تولید شتاب دادن به این حرکت آغاز شده در سال گذشته است که نیازمند فعالیت‌های مضاعف و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه بوده و برای رسیدن از رونق تولید به جهش تولید باید ضمن تشدید فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی برای تسهیل هر چه بیشتر فعالیت‌های خدماتی در بنادر انجام شود. امسال خدمات‌دهی در بنادر کشور با از میان برداشتن موانع و مشکلات و تسهیل بیشتر در فعالیت‌ها از طریق هماهنگی با نهادهای برون سازمانی شتاب بیشتری خواهد گرفت.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین