کد خبر: ۲۲۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
جنبش انصارالله یمن امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، ائتلاف عربی ضد یمن دست به سلسله حملاتی علیه سه استان صعده، البیضاء و عمران در این کشور زد،‌ این حملات قبل از اجرایی شدن آتش‌بس از ظهر امروز بود.
ناطقان: آتش‌بس اعلام شده از سوی ائتلاف نظامی عربی به سرکردگی عربستان از ۱۲ ظهر امروز وارد فاز اجرایی شد.

در این رابطه ریاض اعلام کرد، هدف از آتش‌بس تمرکز بر آمادگی جهت مقابله با ویروس کروناست و این آتش‌بس زمینه را برای صلحی پایدار فراهم می‌کند.

عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان تاکید کرد: تصمیم ائتلاف عربی در راستای پاسخ‌گویی به درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل جهت توقف درگیری‌ها در یمن و آغاز مذاکرات مستقیم بین طرف‌های یمنی به منظور مقابله با ویروس کرونا بود.

الجبیر در توییتر نوشت: امیدواریم آتش‌بس به تسهیل نشستی که دفتر فرستاده دبیرکل سازمان ملل به یمن خواستار برگزاری آن بین گروه‌های یمنی یعنی دولت (مستعفی) یمن و حوثی‌ها و نمایندگان نظامی ائتلاف عربی برای اجرای توافق آتش‌بس فراگیر شده،‌ کمک کند.

یمن که شاهد بدترین بحران انسانی جهانی است هیچ مورد ابتلا به کووید - ۱۹ را ثبت نکرده است. در حالی که این ویروس حدود ۱۰ هزار تن از ساکنان کشورهای حاشیه خلیج فارس را گرفتار و مبتلا کرده است.

امارات نیز به عنوان عضو اصلی ائتلاف عربی گفت، تصمیم برای آتش‌بس دو هفته‌ای تصمیم مسؤولانه و با درایتی است.

انور قرقاش،‌ وزیر مشاور در امور خارجه امارات توییت کرد، همسو با درخواست‌های مکرر برای حل سیاسی نگرانی‌ها از انتقال کرونا به یمن و احتمال پیچیده شدن بحران انسانی آن خود را نشان داد، تصمیم مهمی گرفته شد که باید اساس امور انسانی و سیاسی قرار بگیرد.

این در حالی است که از زمان اعلام تصمیم برای اجرای آتش‌بس دو طرف همدیگر را به انجام حملات نظامی متهم می‌کنند.

شبکه ماهواره‌ای المسیره وابسته به جنبش انصارالله یمن امروز گزارش داد، جنگنده‌های ائتلاف عربی چهار بار منطقه الملاحیظ در شهر الظاهر واقع در جنوب غرب صعده را هدف حملات خود قرار دادند.

این شبکه در ادامه اعلام کرد: جنگنده‌های ائتلاف عربی منطقه ناطع در شمال شرق استان البیضاء در یمن را سه بار هدف قرار داده و دوبار نیز منطقه سفیان در شمال استان عمران را هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

تلویزیون سعودی نیز مدعی شد،‌ انصارالله ساعاتی پیش از شروع آتش‌بس اعلام شده شهر مارب را با موشک بالستیک هدف گرفته است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین