کد خبر: ۲۲۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
در این مطلب دستورالعمل تهیه شیرینی قهوه را به شما عزیزان آموزش داده ایم.
ناطقان: شیرینی قهوه شیرینی ترد و خوشمزه ای است و ظاهر جالبی دارد و برای پذیرایی مناسب است به همین دلیل در ادامه قصد داریم دستورالعمل تهیه آن را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

مواد لازم:
کره ۹۰ گرم
وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
پودر قند ۵۵ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
پودر قهوه فوری ۱/۵ قاشق مرباخوری
آب داغ ۱ قاشق مرباخوری
آرد سفید ۲۳۵ گرم

طرز تهیه:

پودر قهوه را با آب داغ مخلوط کرده و می‌گذاریم تا کمی سرد شود. کره، پودر قند و وانیل را با هم مخلوط و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه می‌زنیم، زرده تخم مرغ را دانه دانه به مواد اضافه و با همزن می‌زنیم (وقتی اولی جذب مواد شد دومین زرده را اضافه می‌کنیم) قهوه سرد شده را به مخلوط می‌افزاییم.

آرد الک شده را کم کم اضافه و با دست هم می‌زنیم تا خمیری بدست بیاید (دو قاشق از آرد را کنار گذاشته و در زمان ورز دادن به خورد خمیر می‌دهیم) سطح صافی را آردپاشی کرده و روی آن خمیر را ورز می‌دهیم تا نرم شود.

سپس بین دو کیسه نایلون خمیر را با وردنه به ضخامت ۳ میلی متر پهن می‌کنیم و با کاتر گرد شیرینی‌ها را برش زده و در سینی فر چرب شده می‌چینیم و در فر با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار می‌دهیم. وقتی زیر شیرینی قهوه کمی طلایی شد، شیرینی را از فر خارج کرده و بعد از خنک شدن از سینی جدا می‌کنیم و به ظرف مورد نظر منتقل می‌نماییم.

نکته: برای راحتی کار می‌توان داخل سینی فر را کاغذ روغنی انداخته و شیرینی‌ها روی آن قرار بدهیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین