کد خبر: ۲۲۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش ها تا ۲۶ فروردین در کشور ادامه دارد، گفت: از روز ۲۷ فروردین سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود.
ناطقان: صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز غیر از استان هرمزگان، جنوب فارس و برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، در بقیه نقاط کشور شاهد بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی هستیم.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز شدت بارش‌ها در استان های لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس و کهگیلویه و بویراحمد است.

ضیائیان اظهار داشت: روز شنبه ۲۳ فروردین سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور غیر از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان فعال است؛ شدت بارش ها روز شنبه در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق سمنان، شرق اصفهان، شمال یزد، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه ۲۴ فروردین در استان های واقع در شمال شرق و شرق کشور همچنین جنوب کشور، جنوب شرق و شمال غرب بارش باران و رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود، ضمن آنکه در استان‌های واقع در سواحل جنوبی دریای خزر بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف داریم.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه ۲۵ فروردین علاوه بر مناطقی که ذکر شد در مناطقی از مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: در این راستا هشدار بالا آمدن آب رودخانه ها و آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده ها در مناطق مذکور وجود دارد که توصیه می‌شود در این داستان تمهیدات لازم اندیشیده شود و برای حفاظت از محصولات کشاورزی دستورالعمل های لازم در دستور کار قرار گیرد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز سه شنبه ۲۶ فروردین در اغلب مناطق کشور جمع آرام است و در نیمه شمالی کشور افزایش دما پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: امروز و فردا در جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

ضیائیان افزود: از روز چهارشنبه ۲۷ فروردین سامانه بارشی دیگری در جنوب کشور در استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان و به تدریج غرب کرمان موجب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود.

وی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش باران و رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۵ و هشت درجه خواهد بود.

وی افزود: امروز آسمان تهران ابری همراه با مه رقیق است جهت باد امروز در تهران جنوبی و سرعت آن ۱۷ کیلومتر بر ساعت است و دید افقی امروز در تهران سه هزار متر و نم نسبی ۸۷ درصد است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین