کد خبر: ۲۲۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
وزیر امور خارجه آمریکا ضمن استقبال از اعلام ظاهری آتش‌بس از سوی ائتلاف عربی در یمن، خواستار اقدام مشابه از سوی انصارالله شد.
ناطقان: «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا جمعه‌شب در پیام توییتری مدعی شد که  از دیدن اعلام آتش‌بس یکجانبه از سوی ائتلاف به رهبری سعودی در یمن خرسند شدم. از حوثی‌ها (انصارالله یمن) می‌خواهیم که اقدام مشابه کرده و با نماینده ویژه سازمان ملل در یمن که خواستار گفت‌وگوی فوری میان طرف‌ها است، همکاری کنند.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بامداد پنجشنبه بطور رسمی از توافق آتش‌بس در یمن خبر داد و گفت که این آتش‌بس ۲ هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز قابل تمدید است.

این درحالی است که با وجود اعلام آتش‌بس، حملات ائتلاف سعودی به یمن ادامه دارد و دستکم از روز پنجشنبه و آغاز آتش‌بس ۲ غیر نظامی کشته شدند.

بسیاری از مقام‌های یمنی نسبت به نیت عربستان در این خصوص ابراز تردید کرده‌ و معتقدند این تاکتیک جدید است تا ائتلاف بتواند از آن برای تجدید قوا و جبران خسارت‌های اخیر خود استفاده کند.

همچنین «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن روز جمعه توقف حملات سعودی به یمن را دروغ خواند و اعلام کرد که با وجود پایبندی دولت صنعا، عملیات نظامی زمینی و هوایی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان همچنان ادامه دارد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین