کد خبر: ۲۲۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
امروز فعالیت سامانه بارشی در اغلب استان‌های کشور به جز هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان ادامه دارد.
ناطقان: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز فعالیت سامانه بارشی در اغلب استان‌های کشور به جز هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان ادامه دارد که در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق سمنان، شرق اصفهان نیمه‌شمالی یزد، نیمه‌شمالی فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد بارش از شدت بیشتری برخوردار است.

یکشنبه در استان‌های واقع در شمال‌شرق، شرق، جنوب، برخی مناطق جنوب‌شرق و شمال‌غرب بارش باران گاهی به شکل رگبار و همراه با رعد و برق و وزش باد و در استان‌های واقع در استان‌های سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

دوشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده، در مناطقی از مرکز کشور نیز رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام و در نیمه شمالی کشور همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود، بارش پراکنده و خفیف باران در برخی مناطق شمال‌شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز رخ می‌دهد.

گفتنی است، شنبه در جنوب، مرکز، شرق، شمال‌شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

همچنین امروز خلیج‌فارس، تنگه هرمز و نواحی غربی دریای عمان مواج خواهد بود و در روز دوشنبه دریای خزر مواج است.

در بعد از ظهر چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی فعال از سمت جنوب کشور در استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان و به تدریج نیمه‌غربی کرمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. در این روز خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

بارش باران در ۲۸ استان کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با میزان درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده گفت: امروز شنبه در تمام استان‌های کشور به جز هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان بارش باران ادامه دارد. استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق سمنان، شرق اصفهان، نیمه شمالی یزد، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بارش‌های شدید را دارند و احتمال آبگرفتی و سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد را داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: فردا یک‌شنبه در استان‌های شمال شرق، شرق، جنوب شرق و جنوب و شمال غرب کشور هم بارندگی ادامه دارد. سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز هم فردا بارش پراکنده را دارند. استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، فارس و نیمه شمالی کرمان نیز طی روز یک‌شنبه با بارش باران مواجه هستند.

گودرزی در ادامه بیان کرد: دوشنبه علاوه بر مناطقی که گفته شد مرکز کشور رگبار و رعد و برق و بارش پراکنده را دارد.

وی بیان کرد: سه‌شنبه جو کشور در بیشتر مناطق آرام می‌شود و فقط بارش‌های خفیف برای شمال شرق شرق و دامنه‌های جنوبی البرز داریم و سایر مناطق جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما را دارند.

گودرزی گفت: از چهارشنبه موج بعدی بارش‌ها وارد کشور می‌شود که بیشتر روی مناطق جنوب کشور تاثیر می‌گذارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: هوای تهران امروز ابری همراه با بارش باران است و احتمال رگبار و رعد و برق را برای تهران داریم و هوای این استان امروز در گرمترین ساعات به ۱۳ درجه می‌رسد.
منبع: صراط
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین