کد خبر: ۲۲۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۰
یک روانشناس کودک و نوجوان درباره نحوه تربیت درست فرزندان توضیحاتی داد.
ناطقان: آسیه حسینی نیکو روانشناس کودک و نوجوان درباره درباره نحوه تربیت درست فرزندان و تبدیل آن‌ها به انسان‌های موفق گفت:کودکان امروز رهبران فردا هستند؛ بخصوص اگر والدینی داشته باشند که خود مدیریت جایی را بر عهده دارند، در ادامه با چند نکته کاربردی در رابطه با ایجاد مهارت‌ها از کودکی آشنا شوید.

او تصریح کرد:والدین سعی کنند بر استقامت فرزندانشان تاکید کنند؛ زیرا بهترین رهبران به همان خوبی که موفقیت را می‌پذیرند از شکست نیز نا امید نمی‌شوند، فرزندان را نیز باید در معرض نا امیدی قرار داد نه اینکه آن‌ها را از چنین شرایطی محافظت کرد؛ به طور مثال اگر فرزندتان در انتخابات انجمن دانش آموزی شرکت کرد و پیروز میدان شد، یاد بگیرد که شکست را تحمل کرده و به پیش برود.

این روانشناس کودک و نوجوان ادامه داد:والدین به فرزندانشان مهارت‌های مذاکره را یاد دهند، والدین به جای اینکه نه یا بله گفتن به موقع را به فرزندان یاد دهند، پیشنهادی به او داده و با زیرکی او را مجبور به ادامه فکر درباره پیشنهاد کنند؛ همچنین به فرزندان مهارت‌های مذاکره را از جمله تسلیم نشدن را از طریق ارائه جایگزین را به آن‌ها بیاموزند.

حسینی نیکو بیان کرد:والدین به فرزندان خود اجازه تصمیم گیری دهند، زیرا کودکان باید هر چه زودتر تصمیم گیری را یاد بگیرند؛ و به هنگام مواجهه با حق انتخاب‌های زیاد به مشکل بر می‌خورند و از آنجایی که همه چیز را با هم می‌خواهند، برایشان سخت است که انتخاب‌هایشان را به دو یا سه قسمت تقلیل دهند.

او اظهار کرد:به فرزندان مزایا و معایب هر انتخاب را بازگو کنید، تا او بتواند تصمیمش را با بیشترین آگاهی ممکن بگیرد؛ این کار در تصمیم گیری صحیح روزانه به او کمک شایانی می‌کند.

این روانشناس کودک و نوجوان با بیان اینکه والدین باید الگوی خوبی برای فرزندانشان باشند، ادامه داد:رهبر یک تیم باید الگوی مناسبی باشد؛ زمانی که فرزند دار می‌شود این واقعیت پر رنگ‌تر می‌شود، چرا که باید میان کار‌ها و وظایف شان در محل کار و منزل تعادل ایجاد کنند.

حسینی در پایان گفت:والدین به تشویق فعالیت‌های تیمی فرزندشان بپردازند؛ ابتدا علاقه فرزندشان را کشف و سپس او را تشویق به شرکت در تیم‌های ورزشی مدرسه و یا خارج از آن کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین