کد خبر: ۲۲۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
وزارت خارجه غنا روز یکشنبه اعلام کرد که به خاطر رفتارهای غیر انسانی با شهروندان آفریقایی، سفیر چین فراخوانده شده است.
ناطقان:  "شرلی آیرورک بوتووی" وزیر خارجه غنا در بیانیه‌ای اعلام کرد: وی سفیر چین را برای ابراز ناامیدی فراخوانده و خواستار اقدام برای رسیدگی به "رفتار غیر انسانی" شده است.

وی افزود: من متاسفم و شدیداً این رفتارهای بد اخلاقی و تبعیض نژادی را محکوم می‌کنم.

وزیر خارجه غنا گفت که وی "شی تینگ وانگ" سفیر چین را احضار کرده تا ناامیدی خود را به ثبت برسانم و از دولت وی بخواهم که فوراً به اوضاع رسیدگی کند.

تا کنون هیچ پاسخ فوری از سفارت چین در غنا به درخواست اظهار نظر در این باره داده نشده است.

سفارت چین در زیمبابوه روز شنبه در بیانیه‌ای توییتری اتهام وارده به پکن را که عمداً آفریقایی‌ها را مورد هدف قرار داده‌اند، رد کرد و گزارش‌های مربوط به تبعیض نژادی و آزار و اذیت را گزارشات احساساتی خواند.

سفارت چین در زیمباوه در ادامه تاکید کرد که پکن با همه افراد در این کشور، چینی‌ها و خارجی‌ها به طور یکسان رفتار می‌کند.

در روزهای اخیر آفریقایی‌ها در شهر گوانجو چین اعلام کرده‌اند که توسط صاحبخانه‌ها از آپارتمان هایشان بیرون رانده می‌شوند، چندین بار برای آزمایش ویروس کرونا و بدون ارائه نتیجه مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و در ملاء عام در مقابل دیگران به آنان بی‌احترامی می‌شود.

منبع: تابناک
برچسب ها: سفیر ، چین ، ناطقان ، احضار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین