کد خبر: ۲۲۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
افراد بسیاری پیش از خواب یک لیوان شیر گرم همراه با عسل می نوشند تا خواب راحت‌تر و بهتر را تجربه کنند.
ناطقان: شیر و عسل یک ترکیب کلاسیک است که اغلب در نوشیدنی ها و دسرها استفاده می شود. افزون بر این که بسیار آرامش بخش هستند، شیر و عسل می توانند عطر و طعمی فوق العاده را به دستورالعمل های مورد علاقه شما اضافه کنند.

به نقل از "هلث لاین"، عسل و شیر به واسطه خواص دارویی خود مورد بررسی قرار گرفته و اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای بهبود برخی شرایط سلامت استفاده می شوند.
فواید

زوج شیر و عسل ممکن است با برخی فواید سلامت بالقوه مرتبط باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:  
ممکن است کیفیت خواب را بهبود ببخشد

افراد بسیاری پیش از خواب یک لیوان شیر گرم همراه با عسل می نوشند تا خواب راحت‌تر و بهتر را تجربه کنند. این روش از پشتیبانی علمی نیز برخوردار است.

مطالعه ای با حضور 68 شرکت کننده که برای بیماری قلبی در بیمارستان بستری شده بودند، نشان داد که نوشیدن ترکیبی از شیر و عسل به مدت سه روز و دو بار در روز به افزایش کیفیت کلی خواب آنها کمک کرده است.

چندین مطالعه نیز به این نکته اشاره داشته اند که شیر و عسل به صورت مجزا نیز می توانند کیفیت خواب را بهبود ببخشند.

به عنوان مثال، نتایج یک مطالعه نشان داد که مصرف 10 گرم یا حدود نصف قاشق غذاخوری عسل 30 دقیقه پیش از خواب به بهبود کیفیت خواب و همچنین کاهش سرفه های شبانه در 300 کودک مبتلا به عفونت های تنفسی کمک کرده است.

همچنین، مطالعه ای دیگر با حضور 421 فرد مسن نشان داد آنهایی که به طور منظم شیر یا محصولات لبنی مصرف می کردند، احتمال کمتری داشت دشواری در به خواب رفتن را تجربه کنند.
از استحکام استخوان ها پشتیبانی می کند

شیر منبع خوبی برای کلسیم، یک ماده مغذی مهم در سلامت استخوان است. برخی پژوهش ها نشان داده اند که نوشیدن شیر می تواند تراکم معدنی استخوان را بهبود ببخشد و ممکن است با خطر کمتر پوکی استخوان و شکستگی استخوان نیز پیوند خورده باشد.

ترکیب شیر و عسل می تواند فواید استخوان‌سازی که به آنها اشاره شد را هرچه بیشتر تقویت کند.

نتایج یک بررسی نشان داد که عسل می تواند از سلامت استخوان ها به واسطه خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهاب خود محافظت کند.

یک بررسی دیگر که شامل 9 مطالعه می شد نیز نشان داد که عسل می تواند برخی آثار منفی مرتبط با ورزش را کاهش داده، در شرایطی که استخوان‌سازی را تقویت می کند.
می تواند سلامت قلب را بهبود ببخشد

زمانی که موضوع سلامت قلب مطرح می شود، شیر و عسل با برخی فواید بالقوه در این زمینه مرتبط هستند.

به طور خاص، شیر نشان داده است که سطوح کلسترول خوب (HDL) را افزایش می دهد که می تواند به پاکسازی پلاک از سرخرگ ها و محافظت در برابر بیماری قلبی کمک کند. البته، این نتایج به واسطه مصرف شیر کامل و نه شیر بدون چربی حاصل شده بود.

همچنین، شیر سرشار از پتاسیم است که یک ماده مغذی ضروری است و می تواند به کاهش سطوح فشار خون کمک کند.

در همین حال، مطالعات نشان داده اند که عسل می تواند سطوح تری گلیسیرید، کلسترول کلی و کلسترول بد (LDL) را کاهش دهد که همگی از عوامل خطر برای بیماری قلبی هستند.

همچنین، عسل ممکن است موجب کاهش برخی نشانگرهای التهابی شود که می توانند خطر بیماری قلبی را افزایش دهند.
دردسرها

زوج شیر و عسل برخی فواید سلامت را ارائه می کنند اما بدون عیب نیز نیستند.

اگر به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستید، یک رژیم غذایی بدون لبنیات را دنبال می کنید یا اگر به شیر آلرژی دارید، شیر گاو ممکن است برای شما مناسب نباشد.

مصرف لبنیات می تواند با خطر بیشتر برخی مشکلات پوستی از جمله آکنه، روزاسه، و اگزما نیز مرتبط باشد.

همچنین، عسل از خواص سلامت چشمگیری برخوردار است اما فراموش نکنید که حاوی قند و کالری زیاد است.

مصرف مقادیر زیاد قند افزوده می تواند به افزایش وزن، بیماری قلبی، دیابت، و مشکلات کبدی منجر شود.

همچنین، عسل برای کودکانی که زیر 12 ماه سن دارند، مناسب نیست زیرا حاوی باکتری هایی است که می تواند به عفونت بوتولیسم نوزادان، شرایط جدی که می تواند جان نوزاد را در معرض خطر قرار دهد، منجر شود.

افزون بر این، حرارت دادن عسل در دماهای بالا می تواند تشکیل هیدروکسی‌متیل‌فورفورال (HMF)، ترکیبی که مصرف مقادیر زیاد آن می تواند هم تاثیرات مثبت و هم منفی بر سلامت داشته باشد، را افزایش دهد.

از این رو، بهتر است در مصرف عسل حد اعتدال رعایت شده و از حرارت دادن آن در دماهای بالا پرهیز شود تا فواید سلامت بالقوه آن به حداکثر برسد.
برچسب ها: فواید ، شیر ، عسل
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین