کد خبر: ۲۲۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
وزارت دفاع تایوان در بیانیه ای مدعی اعزام چند کشتی جنگی خود به آبهای مطقه و رهگیری ناوهواپیمابر «لیائونینگ» چین شد.
ناطقان: تایوان روز یکشنبه از رهگیری ناوهواپیمابر چین  در آب های منطقه منطقه خبر داد.

 به نوشته وبگاه «چاینا مورنینگ پست» ناو گروه چین تحت هدایت ناو هواپیمابر «لیائونینگ» حوالی تنگه «میاکو»  نزدیک اوکیناوای ژاپن مشاهده شد. وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که به دنبال این حادثه در روز شنبه چند فروند کشتی جنگی خود را برای رهگیری تحرکات ناو گروه چین عازم آبهای منطقه کرد.

سخنگوی وزارت دفاع  تایوان در این باره گفت: «عملیات شناسایی و نظارت را در دریا و برفراز آبهای منطقه نزدیک تایوان انجام دادیم.»

به نوشته این نشریه، پنجشنبه گذشته یک فروند بمب افکن، یک فروند جنگنده  و یک هواپیمای تجسسی ارتش چین  برفراز  جنوب غربی تایوان به سمت غرب اقیانوس آرام برای تعقیب یک هواپیمای تجسسی آمریکایی به پرواز درآمدند.

مقام‌های پکن پیش از این بارها به آمریکایی‌ها درباره تحرکاتشان در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان هشدار داده‌ و این مناطق را بخشی از سرزمین چین خوانده‌اند. هم‌زمان با افزایش تحرکات نظامی آمریکا در دریای چین جنوبی، ارتش چین از برگزاری یک رزمایش ویژه ضد زیردریایی در این منطقه خبر داد.

به نوشته این منبع خبری، لیائونینگ چین تنها ناو هواپیمابر فعال در منطقه است. به دنبال شیوع ویروس کرونای جدید، تحرک دریایی آمریکا در منطقه کاسته شده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین