کد خبر: ۲۲۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
نائب رئیس اتاق اصناف گفت:ذخائر کالاهای اساسی کشور مطلوب است و کالاها در آستانه ماه رمضان به وفور در بازار عرضه می‌شود.
ناطقان: ابراهیمی نیا نائب ریس اتاق اصناف در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با اشاره به تامین ۲۰۰ هزار تن کالا‌ی اساسی برای ماه مبارک رمضان تصریح کرد: جلسات تنظیم بازار به طور دائم برگزار می‌شود و طبق دستور العمل این جلسات، کالا‌های مصرفی ماه مبارک رمضان همچون گوشت قرمز، مرغ ،شکر، روغن  و خرما به طور فراوان با قیمت مصوب در بازار توزیع می‌شوند.

او افزود: اتاق اصناف با همکاری اتحادیه‌های صنفی، امسال برای حمایت از اقشار ضعیف حرکت جدیدی شروع کردند همچنین در این ایام چند درصد تخفیف‌ برای اجناس خود اعمال می‌کنند.

ابراهیمی نیا ادامه داد: وضعیت ذخائر کشور بسیار خوب است از سال‌های پیش هم بهتر است. هم در تولیدات داخلی ذخائر مناسبی داریم و هم در بخش واردات در حوزه هایی که نیاز است همچون برنج مشکلی نداریم.

نائب رئیس اتاق اصناف با اشاره به تدابیر اندیشیده شده با توجه به شرایط کرونایی گفت: امسال یک آمادگی بیشتری برای فعالیت‌های اینترنتی اصناف ایجاد شده ، اقبال مردم هم در خرید اینترنتی بیشتر شده است و  اتاق اصناف هم از واحد‌های صنفی که کالای اینترنتی عرضه می‌کنند، حمایت می‌کند.

ابراهیمی نیا بیان کرد: بازرسی اصناف با همکاری سایر حوزه های مرتبط در ایام ماه مبارک رمضان، گشت بازرسی دارد و نظارت بر بازار ادامه خواهد داشت.

معروفان مدیرعامل پشتیبانی امور دام در ارتباط تلفنی تصریح کرد: با توجه به تولید بالای مواد پروتئینی، مشکلی در تنظیم بازار نداریم و  قیمت‌ کالاهای اساسی تغییری نخواهد داشت.

او افزود: هم اکنون قیمت مصوب مرغ گرم کیلویی ۱۲ هزار و ۹۰۰ است که در بازار با نرخ ۱۱ هزار تومان عرضه می شود . قیمت مرغ منجمد هم ۱۲ هزار تومان است که در صورت کمبود به بازار عرضه می شود.

معروفان ادامه داد: قیمت گوشت گوساله ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان و گوشت گوسفندی هم ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است. قیمت مرغ و گوشت قرمز تا آخر ماه رمضان افزایش نمی‌یابد .

این مقام مسئول عنوان کرد: هم اکنون در بازار مازاد تولید مرغ وجود دارد که دولت با نرخ مصوب آن را می‌خرد و ذخیره می‌کند. امسال به دلیل شرایط کرونایی، مصرف مرغ ۳۹ درصد کمتر از پارسال بوده است .

او ادامه داد: تا جایی که توان داریم می‌خریم. امسال در یک روز ۱۵۲۰ تن مرغ خرید کردیم که ۵ برابر روز‌های عادی بوده است. البته مرغداران در بحث نهاده‌های دامی هم باید حمایت شوند.

مدیرعامل پشتیبانی امور دام تصریح کرد : مردم به اندازه نیاز و مصرف خرید کنند و قول می‌دهیم هر زمان نیاز به خرید داشته باشند، محصول در بازار با قیمت مناسب موجود باشد. مشکلی در توزیع نداریم و امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.

بیک زاده معاون دفتر تنظیم بازار وزارت صمت هم در ارتباط تلفنی در این خصوص گفت: امروز به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد که کالا‌های اساسی این ایام با قیمت‌های مصوب عرضه شود که این طرح از ۳۰ فروردین آغاز خواهد شد و  تا انتهای ماه رمضان ادامه دارد.

او افزود: طرح نظارتی توسط سازمان حمایت و با همکاری بازرسان اصناف و وزارت صمت اجرایی می شود و به موجب آن نظارت و بازرسی در این ایام تشدید خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین