کد خبر: ۲۲۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
کیک بستنی از انواع دسرهای سرد و خوشمزه است که شما می توانید این نوع کیک را در منزل به سادگی تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.
ناطقان: کیک بستنی ترکیبی از دو دسر خوشمزه و پر طرفدار یعنی کیک و بستنی است و کمتر کسی پیدا می شود که از این دسر خوشمزه لذت نبرد. با رعایت چند نکته ساده می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید و نوش جان بفرمایید.


مواد لازم برای کیک بستنی

    روغن جامد 150 گرم یا دو سوم پیمانه
    شکر 265 گرم یا یک و یک دوم پیمانه
    تخم مرغ 4 عدد یک هشتم قاشق مرباخوری
    بیکینگ پودر 10 گرم یا 2 قاشق مرباخوری
    آرد 250 گرم یا یک و سه چهارم پیمانه
    آب 160 میلی لیتر یا دو سوم پیمانه
    بستنی وانیلی یا شکلاتی یک لیتر
    شکلات آب شده 140 گرم یا یک دوم پیمانه
    پودر کاکائو 18 گرم یا 3 قاشق غذاخوری



این مقدار کیک بستنی برای 8 تا 10 نفر مناسب می باشد.

برای تهیه این دسر از هر طعم بستنی که به آن علاقه دارید می توانید استفاده کنید و خودتان را محدود نکنید.
روش درست کردن کیک بستنی

در تهیه این کیک شما علاوه بر روش درست کردن کیک بستنی ،با طرز تهیه یک کیک خوب با بافت عالی را هم یاد خواهی گرفت که برای خامه کشی مناسب است.

ابتدا سفیده را از زرده جدا کنید و نکاتی مثل تمیز بودن ظرف برای زدن سفیده و یا اینکه سفیده نباید خیلی سرد و یا گرم باشد.همچنین سر همزن شما باید موقع زدن سفیده به کف ظرف بخورد تا همه سفیده ها یکدست زده شوند و سفیده آب نندازد را رعایت کنید.



سفیده را بزنید تا فرم بگیرد و از ظرف بیرون نریزد.در ظرف دیگری شکر و روغن را با همزن بزنید تا کرم رنگ شود. سپس زردها را یکی یکی به روغن و شکر زده شده اضافه کنید و هر تخم مرغ را 30 ثانیه بزنید.آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط کنید و نیمی از آن را به زرده تخم مرغ و روغن و شکر اضافه کنید و در حد 30 ثانیه با همزن مخلوط کنید .آب ولرم را اضافه کنید و 30 ثانیه با دور کند همزن هم بزنید و بقیه آرد و پودر کاکائو و پیکینگ پودر را اضافه کنید و باز 30 ثانیه هم بزنید. بعد از این مرحله میتوانید سفیده تخم مرغ را به بقیه مواد کیک اضافه کنید و هم بزنی .اگر بعد از هم زدن ردهای سفیدی از مایع داخل مواد کیک شما پیدا بود مهم نیست چون موقع پختن کیک این مایع سفید رنگ داخل کیک ذوب میشه و هم زدن بیش از حد شما باعث سفت شدن کیک میشود.



ظرفی به قطر 28سانتی متر را چرب کنید و داخل و دیواره های قالب را با پودر کاکائو یا آرد ، آرد پاشی میکنیم و مواد کیک را داخلش ریخته و در حرارت 180 درجه سانتیگراد فر به مدت زمان 45 دقیقه در طبقه وسط فر می پزیم.

بعد از اینکه کیک پخت اجازه میدهیم تا کاملا سرد شود. سپس یک لایه نازک با احتیاط از روی کیک جدا کرده و داخل کیک را خالی میکنیم به طوری که دیواره های کیک پاره نشود.داخل کیک را با بستنی که نه خیلی منجمد باشد و نه شل پر کنید و لایه ای که قبلا جدا کرده بودین روی سطح کار گذاشته و فشار دهید و دوازده ساعت در فریزر بگذارید تا بستنی منجمد شود و به خورد کیک برود. هنگام سرو کیک شکلات را با دو قاشق خامه بن ماری کنید و روی سطح کیک بستنی بریزید و با انواع میوه های تازه یا کمپوتی میتوانید تزیینش کنید. این کیک بستنی اگر تکه نشود تا 2 ساعت بیرون از یخچال مشکلی براش پیش نمیاد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین