کد خبر: ۲۲۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
فرماندار توکیو ضمن صدور هشدارهای صریح، نمودارهای تبلیغاتی و گزارش‌های آنلاین روزانه، پیامی جدی به تمامی ساکنان و مغازه‌های پایتخت ژاپن مبنی بر حفظ قرنطینه خانگی و تعطیلی مغازه‌ها به منظور جلوگیری از انفجار موجی جدید از کروناویروس در این شهر داده است.
ناطقان: منتقدان می‌گویند رویکرد سرسختانه "کوریکو کویکی"، فرماندار ۶۷ ساله توکیو که رقیب جدی شینزو آبه محسوب شده و برای تصدی نخست وزیری ژاپن با او رقابت کرده بود در مقابل رویکرد نه چندان سختگیرانه رقیبش در مقابله با شیوع کروناویروس اتخاذ شده است.

کویکی همچنین دیگر فرمانداران را به رغم درخواست دولت مرکزی مبنی بر صبر بیشتر، برای تعطیلی مشاغل و کسب‌وکارها تحت فشار قرار داده است. این موضوع برای کشوری چون ژاپن که دولت‌های محلی اغلب تحت فرمان دولت مرکزی هستند، بسیار نادر به شمار می‌رود.

آمارهای رسمی دانشگاه جان هاپکینز حاکی از آن است که ژاپن تاکنون ۷۳۷۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را تایید کرده است که از این میان ۱۲۳ نفر جان خود را از دست داده و ۷۸۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در حالی که نظرسنجی‌های صورت گرفته در ژاپن در اواخر مارس نشان می‌داد تنها ۲۵.۱ درصد از مردم این کشور از عملکرد شینزو آبه در برابر شیوع کروناویروس رضایت ندارند، نظرسنجی‌های اخیر حاکی از آن است که میزان عدم رضایت مردم از شیوه اقدامات مقابله‌ای او به ۶۴ درصد افزایش یافته است.

بنا بر گزارش رویترز، هرچند شینزو آبه با تشدید وضعیت شیوع کروناویروس در ژاپن سه‌شنبه هفته گذشته اعلام وضعیت اضطراری کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین