کد خبر: ۲۲۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
یکی از سخنگویان وزارت بهداشت غزه امروز (دوشنبه) اعلام کرد، پس از آنکه اسرائیل اجازه داد تا پنج کیت آزمایش ویروس کرونا که توسط سازمان بهداشت جهانی خریداری شده بود، وارد نوار غزه شود، آزمایش ویروس کرونا در غزه از سر گرفته شد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت:‌ این کیت‌ها، کمک فوری محدود هستند؛ چرا که از آنها تنها برای آزمایش حدود ۵۰۰ تن در این منطقه پرجمعیت با جمعیتی برابر با دو میلیون تن می‌توان استفاده کرد.

وی افزود: ما پس از آنکه اواخر روز یکشنبه این کیت‌ها را دریافت کردیم، فورا انجام آزمایش‌ها را آغاز کردیم. ما نیاز داریم که تمام وقت این آزمایش‌ها را انجام دهیم  و به همین خاطر ما به هزاران کیت آزمایش نیاز داریم.

مقامات بخش بهداشت غزه هشتم آوریل اعلام کردند که کیت‌های آزمایش ویروس کرونایشان تمام شده و نسبت به اینکه کمبود تجهیزات پزشکی منجر به شیوع سریع ویروس کرونا در این منطقه شود، ابراز نگرانی کردند.

غزه ۱۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرده که همگی در قرنطینه به سر می‌برند.

مقامات فلسطینی و اسرائیلی اعلام کردند که تل‌آویو علاوه بر این کیت‌های آزمایش اجازه داده تا دستگاه PCR که نمونه‌های گرفته شده را آزمایش می‌کند و مشخص می‌کند که فرد به ویروس کرونا مبتلا شده یا خیر به نوار غزه وارد شود.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت غزه، این دستگاه از سوی خیریه‌ای مستقر در آمریکا اهدا شده است.

مدیر دفتر سازمان بهداشت جهانی در غزه نیز اعلام کرده که طی هفته آینده تعداد مناسبی کیت آزمایش خریداری و به نوار غزه وارد می‌کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت:‌صدها فلسطینی که در خارج از غزه حضور داشتند به زودی به خانه خود باز می‌گردند و باید این آزمایشات را انجام دهند. آنها به محض ورود به نوار غزه به مدت سه هفته قرنطینه می‌شوند.

حماس به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مدارس، مساجد و سالن‌های عروسی را تعطیل کرده و تجمع‌های بزرگ در خیابان‌های غزه را ممنوع کرده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: غزه ، آزمایش ، کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین