کد خبر: ۲۲۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
رئیس جمهور:
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در تماس تلفنی با نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا با وی، امپریالیسم آمریکا را ویروسی خطرناک تر از کرونا برای جامعه بشری دانست و گفت: زیاده خواهی و زورگویی دولتمردان آمریکا، همواره ملتهای مستقل و آزادی خواه مانند ایران و ونزوئلا را تحت فشار قرار داده است.
ناطقان: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا با وی، امپریالیسم آمریکا را ویروسی خطرناک تر از کرونا برای جامعه بشری دانست و گفت: زیاده خواهی و زورگویی دولتمردان آمریکا، همواره ملتهای مستقل و آزادی خواه مانند ایران و ونزوئلا را تحت فشار قرار داده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: ایران و ونزوئلا با همبستگی و توسعه همکاری ها توانسته اند سالها در برابر ویروس مهاجم و قدیمی آمریکا به خوبی مقاومت کنند.

روحانی با اشاره به برنامه ها و اقدامات ایران در مقابله با ویروس کرونا و موفقیت های بدست آمده در زمینه تحقیقات و تولید برای کیت های شناسایی و سایر موارد مورد نیاز و توانمندی های کشورمان در زمینه تجهیزات و امکانات بیمارستانی و درمانی، افزود: آماده انتقال تجربیات در زمینه مبارزه با ویروس کرونا به کشور دوست ونزوئلا هستیم.

رئیس جمهور گام های برداشته شده در  اجلاس اوپک پلاس را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: باید همچنان برای کاهش تولید و بازگشت قیمت‌ها به روندی متعادل با هم همکاری داشته باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه همکاری‌های دو کشور باید با قوت ادامه داشته و مسئولان ایران و ونزوئلا باید در این راستا تلاش کنند تا دو دولت بتوانند در این شرایط به هم کمک کنند، گفت: توسعه همکاری‌ها و روابط دو کشور مطمئنا به نفع دو ملت بزرگ ایران و ونزوئلا خواهد بود.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت ایران و تجلیل از موفقیت های کشورمان در مسیر مبارزه با ویروس کرونا، اظهار داشت: ایران و ونزوئلا همواره برای مبارزه با امپریالیسم با هم همبستگی داشته و در یک سنگر قرار دارند.

رئیس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه امروز همه کشورهای جهان در نبرد مشترک برای مبارزه با کرونا قرار دارند، گفت: غلبه بر این ویروس کاری دشوار و نیازمند تلاش، کوشش و همکاری زیادی است.

مادورو همچنین خواستار استفاده از تجربیات ایران در مبارزه با کرونا و گفتگوی ویدئو کنفرانسی وزرای بهداشت دو کشور در این زمینه شد.

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به اجلاس اوپک پلاس و ابراز امیدواری از اجرای توافقات این اجلاس برای رسیدن به ثبات در بازار جهانی نفت،  افزود: آمریکا علی رغم تلاش های گسترده برای جلوگیری از روند پیشرفت کشورهای آزادی خواه نتوانسته موفقیتی به دست آورد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین