کد خبر: ۲۲۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
رئیس دیوان محاسبات روسیه در تازه‌ترین پیش‌بینی روسها در خصوص زیان ناشی از گسترش کرونا در این کشور اعلام کرد: احتمالا پنج درصد از تولید ناخالص ملی کشور به دلیل ادامه بحران کرونا از بین خواهد رفت و شمار بیکاران ناشی از گسترش این بیماری به هشت میلیون نفر خواهد رسید.
ناطقان: «الکسی کودرین» روز دوشنبه به شبکه تلویزیونی روسی ار.ب.کا گفت: اگر طرح خودانزوایی خانگی بر اثر شیوع ویروس کرونا در روسیه تمدید شود، تولید ناخالص ملی کشور تا پنج درصد کاهش خواهد یافت.

وی افزود: از هم‌اکنون برخی بخش‌های روسیه در وضعیت بسیار سختی قرار گرفته‌اند، فکر می‌کنم که سقوط تولید ناخالص ملی روسیه حدود پنج درصد باشد هر چند که ارزیابی دقیق در شرایط فعلی دشوار است چرا که نمی دانیم دقیقا وضعیت فعلی تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

کودرین خاطرنشان کرد: مدرسه (دانشگاه) عالی اقتصاد روسیه با ارزیابی وضعیت پنج بنگاه اقتصادی برتر کشور پیش‌بینی کرده است که دو درصد تولید ناخالص داخلی تحت تاثیر کرونا از دست برود اما به شخصه فکر می‌کنم این پیش‌بینی خوش‌بینانه بوده است.

به گفته این مقام روس، کرملین بزودی برای حمایت از اقتصاد روسیه علاوه بر برداشت از صندوق رفاه ملی مجبور به گرفتن وام از خارج می‌شود.

کودرین گفت: موجودی صندوق رفاه ملی اکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد روبل (حدود ۱۳۶ میلیارد و ۹۸۶ میلیون دلار) است که باید آن را به دقت مصرف کنیم اما این میزان بودجه جوابگوی نیاز ما نیست.

رئیس دیوان محاسبات روسیه در بخش دیگری از گفت‌وگوی تلویزیونی خود پیش‌بینی کرد که شمار بیکاران در روسیه از ۲.۲ میلیون نفر در شرایط کنونی پیشی گرفته و به هشت میلیون نفر افزایش یابد.

وی افزود: البته پس از پایان بحران، در شرایطی که اعتماد مردم به اقتصاد کشور افزایش یابد شمار بیکاران دوباره کاهش خواهد یافت.
برچسب ها: کرونا ، بیکاران ، روسیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین