کد خبر: ۲۲۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران گفت: با گسترش ویروس کرونا و نبود تقاضا در بازار بیش از ۵۰ تا ۷۰ درصد تولیدکنندگان گل ورشکست خواهند شد.
ناطقان: جلال عجایبی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران از رکود حاکم بر بازار گل خبر داد و گفت: با گسترش ویروس کرونا و تعطیلی مراسم‌های عروسی و مهمانی تقاضایی برای خرید گل در بازار وجود ندارد.

وی افزود: بنابر تصمیمات دولت، اکثر صنوف از جمله گل فروشی‌ها تعطیل شدند که این امر منجر به هدر رفت تعداد قابل توجهی گل و زیان تولیدکنندگان شد.

عجایبی ادامه داد: با گسترش ویروس کرونا و خانه نشینی افراد، مغازه‌های متعددی تعطیل شدند که این امر بزرگترین ضربه را به تولید و فروش گل و گیاه وارد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۵۰ تا ۷۰ درصد تولیدکنندگان گل و گیاه ورشکست شدند، بیان کرد: با شیوع این ویروس ناخوانده زیان قابل توجهی به تولیدکنندگان وارد شد که متاسفانه دولتمردان حاضر به جبران خسارت نیستند، این در حالی است که به سبب نبود تقاضا تولیدکنندگان مجبور به عرضه گل‌های تولیدی کمتر از قیمت تمام شده شدند.

عجایبی افزود: علی رغم آنکه قیمت پیاز گل سنبل ۸ هزار تومان بود، اما تولیدکنندگان مجبور به فروش سنبل با نرخ ۳ هزار تومان شدند، ضمن آنکه مقادیر قابل توجهی از این گل به دور ریخته شد که با این وجود جای این سوال مطرح است که جبران سرمایه گذاری شب عید قرار است به چه نحوی صورت گیرد تا تولیدکنندگان قادر به ادامه تولید باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران در پایان با اشاره به اینکه قیمت گذاری معنایی ندارد، تصریح کرد: در شرایطی که افراد در خانه به سر می‌برند و مراسم‌های عروسی تعطیل شدند، قیمت مصوبی برای گل نمی‌توان اعلام کرد.
برچسب ها: بازار ، گل ، رکود
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین