کد خبر: ۲۲۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
مدیرکل نظارت و طیف فرکانس صدا و سیما بیانیه اخیر وزارت ارتباطات را ادامه سیاسی‌کاری و فرار از پاسخگویی درباره علت اصلی کندی اینترنت دانست.
ناطقان: به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، مدیرکل نظارت و طیف فرکانس صداوسیما بیانیه اخیر وزارت ارتباطات را ادامه سیاسی‌کاری و فرار از پاسخگویی درباره علت اصلی کندی اینترنت دانست و تصریح کرد: چرا وزارت ارتباطات به‌جای پاسخگویی صریح، سوال را با سوال جواب می‌دهد؟

مهندس نافذ با بیان اینکه وزارت ارتباطات در سه سال گذشته به دلیل نداشتن دلایل اقناع‌کننده نتوانست رای مراجع قانونی ذی‌صلاح را به نفع خود جلب کند افزود: به‌جای سوءاستفاده از شرایط تحت تأثیر بیماری کرونا و فریب افکار عمومی بهتر است این وزارتخانه مسائل فنی را در سطح بازی‌های سیاسی تقلیل ندهد و در این شرایط سخت اقتصادی دنبال درآمدزایی از جیب مردم نباشد.

شیر فلکه اینترنت را بسته‌اند!

وی با اشاره به‌کندی اینترنت در چند هفته گذشته و نارضایتی مردم تأکید کرد: نظر ما این نیست که دوستان شیر فلکه اینترنت را بسته‌اند تا به مردم فشار بیاید و بعد بگویند تقصیر صداوسیماست که باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ را نمی‌دهد، اما آیا مشکل اینترنت ثابت ADSL که هم‌اکنون بسیاری از مشاغل تحت تأثیر آن است هم به فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ مرتبط است؟

نافذ با بیان اینکه ما برخلاف رویه سیاسی وزارت ارتباطات باز هم کارشناسانه و فنی مباحث خود را طرح می‌کنیم، افزود: بیش از ۳۰۰ مگاهرتز طیف فرکانس در بازه یک تا ۳.۶ گیگاهرتز برای شبکه تلفن همراه ظرفیت خالی وجود دارد که دوستان می‌توانند طبق روال همیشگی در آن خدمات ارائه دهند و پول بایت به بایت آن را از مردم بگیرند و مثل همیشه درآمد خوبی کسب کنند.

وی تأکید کرد: علاوه بر این ظرفیت در کنفرانس بین‌المللی ارتباطات رادیویی ۲۰۱۹ بیش از ۱۷ هزار مگاهرتز باند جدید به شبکه تلفن همراه تخصیص داده شد که این هم‌ظرفیت بسیار بزرگی برای خدمات‌دهی شما به مردم است.

مدیرکل نظارت و طیف فرکانس رسانه ملی با اشاره به حضور خود در اجلاس ۲۰۰۶ اتحادیه جهانی مخابرات در ژنو و ارتباط مستمر خود با این اتحادیه عنوان کرد: برخلاف ادعای وزارت ارتباطات موضوع اصلی آن اجلاس توسعه تلویزیون دیجیتال در کل باند یو اچ اف شامل باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز بود و ربطی به تخلیه باند نداشت.

خدمات رایگان صداوسیما زمینی نیست

نافذ با بیان اینکه ارائه خدمات رایگان تلویزیونی به مردم از رسانه ملی به‌صورت زمینی ارائه می‌شود تصریح کرد: برخلاف بسیاری از کشورها خدمات رایگان تلویزیونی ما روی ماهواره نیست و از طریق همان UHF است که باند ۷۰۰ و ۸۰۰ قطعه‌ای از آن محسوب می‌شود و نمی‌توانیم آن را قطع کنیم.

وی با اشاره به روند HD کردن شبکه‌های مختلف تلویزیونی و ارائه خدمات رایگان تلویزیون روی تلفن همراه افزود: همان‌طور که در جلسات کارشناسی هم بر آن صحه گذاشته شده است صداوسیما برای ارائه خدمات تلویزیون به‌صورت رایگان به مردم به این بستر مبتنی بر استانداردهای روز نیاز مبرم دارد و حتی با ادامه این روند در سال‌های آینده ما در این زمینه با کمبود فرکانس هم مواجه خواهیم شد.

نافذ با تأکید بر اینکه همان‌گونه که در جلسات کارشناسی کمیته ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده‌ایم آماده اندازه‌گیری مشترک طیف‌های فرکانسی هستیم، گفت: لازمه این اقدام آن است که سازمان تنظیم مقررات رادیویی درک فنی لازم و در سطح استاندارد بین‌المللی را به‌ویژه درباره سرویس پخش همگانی، ماهیت اچ پی اچ تی (HPHT) و گستره جغرافیایی آن داشته باشد.

مدیرکل نظارت و طیف فرکانس صداوسیما با اشاره به بیانیه اخیر وزارت ارتباطات تصریح کرد: برخی دوستان با افترا به این سازمان موضوعاتی همانند اخذ بودجه برای تخلیه باند یا مزایده باند را مطرح می‌کنند که در راستای همان منش سیاسی‌کاری و عدم صداقت آنهاست.

نافذ در پایان عنوان کرد: به‌رغم اینکه سه سال است درخواست‌های غیرقانونی وزارت ارتباطات در مراجع ذی‌صلاح در جلسات کارشناسی رد شده است اما آماده‌ایم در محفلی تخصصی و به دور از فضاسازی‌های سیاسی مناظره کنیم.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین