کد خبر: ۲۲۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
وزارت برق عراق خبر داد که بغداد طرف آمریکایی را قانع خواهد کرد که معافیت عراق از واردات برق و گاز ایران را تمدید کند.
ناطقان: وزارت برق عراق امروز چهارشنبه خبر داد که این کشور در حال حاضر به خطوط تولید ملی در زمینه انرژی برق، متکی است.

«احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق در این زمینه گفت:  «تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه ایران که به موجب آن، بر واردات برق و گاز از ایران تأثیر می‌گذراد، مدت آن شش ماهه بود و هر بار کاهش یافت تا اینکه به ۳۰ روز رسید».

العبادی به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که وزارت برق عراق، از طریق یک هیئت مذاکره کننده به ریاست یکی از مشاوران نخست‌وزیر، طرف آمریکایی را در جریان اقدامات فنی قرار داده است.

وی خبر داد، طرف آمریکایی می‌خواهد بداند که میزان جدیت طرف عراقی و وزارت برق این کشور در زمینه متنوع کردن منابع تأمین انرژی این کشور و استفاده از انرژی‌های جایگزین مانند استفاده از انرژی خورشیدی تا چه میزان است.

این مسئول عراقی ادامه داد: عراق در حال حرکت در چند مسیر بود، ولی پیامدهای وضعیت اقتصادی، بهداشتی و کاهش قیمت نفت، باعث شده است که وزارت [برق] در همه طرحهای و پروژه‌های راهبردی و قراردادهای خود با شرکتهای بزرگ جهانی، بازبینی کند.

وی خاطر نشان کرد، طرف آمریکا پی خواهد برد که ویروس کرونا، همه‌گیر است و پیامدهای فروپاشی اقتصادی، جهانی است، انجام این پروژه‌ها زمان‌بر بوده و نیازمند بهبود وضعیت اقتصادی است.

این مسئول عراقی در پایان خاطر نشان کرد، توضیحات ما، طرف آمریکایی را قانع خواهد کرد که معافیت عراق از واردات برق و گاز ایران را تمدید کند.

آمریکا اواخر ماه مارس گذشته اعلام کرد که معافیت عراق را از تحریم‌های تحمیلی علیه ایران در زمینه واردات گاز و نفت، تمدید کرده است.

«لؤی الخطیب» وزیر برق عراق هم اخیرا گفته که عراق به سه سال زمان نیاز دارد تا بتواند توانمندی خود را در زمینه برق و انرژی افزایش دهد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین