کد خبر: ۲۲۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
برای مقابله با ویروس کرونا بهترین راه تقویت سیستم ایمنی بدن است.
ناطقان: رئیس انجمن تغذیه ایران می‌گوید که ۲۸ مبتلایان به کرونا سوءتغذیه دارند. مصرف مواد غذایی ۸۵ درصد نیاز‌ها را تامین می‌کند و نیازی به مصرف مکمل مگر در موارد خاص وجود ندارد؛ برای مقابله با بیماری کرونا یا کووید ۱۹ بهترین شیوه ارتقا و تقویت سیستم ایمنی بدن و داشتن رژیم غذایی مناسب و سالم است.

پژوهشگران آلمانی در بررسی جدید خود دریافتند که مصرف بیش از اندازه نمک می‌تواند به کاهش توانایی سیستم ایمنی منجر شود ۸۰ درصد دیابت، ۳۰ درصد سرطان‌ها و ۵۰ درصد بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه سالم قابل پیشگیری هستند. روزانه با مصرف ۴ واحد میوه و ۴ واحد سبزی مانند نارنج، لیمو ترش، انواع مرکبات، فلفل سبز و سبزیجات می‌توان مقاومت بدن را بالا برد. مصرف روی، آهن و ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. مصرف انواع مغزیجات مانند گردو، بادام، سبزیجات با برگ‌های تیره و کدو حلوایی به عنوان دسر و سوپ نقش بسزایی در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارند.

برخی دستورات و توصیه‌های تغذیه‌ای در دوران قرنطینه خانگی به شرح زیر پیشنهاد می‌شود؛

۱: استفاده از سوپ‌های خانگی که با موادی مانند لوبیا، گوجه‌فرنگی و سبزیجات یا سبزیجات ریشه‌ای تهیه کرد. برای صبحانه گزینه‌های مناسب انواع توت، آجیل یا کره بادام زمینی هستند.

۲: استفاده از میوه‌های خشک مانند آجیل‌ها و دانه‌ها که منبع غنی از انرژی هستند، ولی در استفاده از میوه‌های خشک به دلیل سدیم در آن‌ها باید احتیاط کرد.
۳: پرهیز در استفاده از سدیم که می‌تواند به کم آبی بدن کمک کنند و برخی از ذخایر ارزشمند آب را به خود اختصاص داد؛ بنابراین دریافت پروتئین برای تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا کافی است.

این روز‌ها که بیماری ویروس کرونا در صدر اخبار جهان قرار گرفته؛ موجی از نگرانی‌ها را ایجاد کرده است. اهمیت تغذیه مناسب و سالم، تنوع در برنامه غذایی، دریافت کافی ریز مغذی‌ها و پروتئین‌ها، باید و نباید‌های تغذیه، داشتن روحیه قوی و خواب کافی از مهم‌ترین عوامل موثر و ارتقای سیستم ایمنی و پیشگیری از مبتلا شدن به کروناست.

۲۸ درصد مبتلایان به کرونا سو تغذیه دارند

اهمیت تغذیه در پیشگیری از ابتلا به کرونا به اندازه اهمیت دارد که نتایج تحقیقات اخیر دانشمندان چینی نشان می‌دهد که مصرف ویتامین‌ها مانند ویتامین D در پیشگیری از ابتلا به کرونا و تقویت سیستم ایمنی و مقاوم سازی بدن نقش بسیار مهمی دارد و در نهایت می‌توان گفت پیشگیری مقدم بر درمان است و با رعایت نکات بهداشتی و در پیش گرفتن سبک زندگی سالم که در برگیرنده خواب کافی و تغذیه سالم است می‌توان در برابر این ویروس منحوس ایستادگی کرد و با ایجاد تغییرات کوچک در سبک زندگی یا عادت‌های غلط گذشته سیستم ایمنی بدن را تقویت و آن را در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها مقاومت کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین