کد خبر: ۲۲۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
به گفته وزیر دفاع آمریکا ناو هواپیمابری که در گوآم پهلو گرفته و صدها ملوان آن به ویروس کرونا آلوده شده بودند، ظرف چند هفته آتی کارش را از سر می‌گیرد.
ناطقان: به نقل از پایگاه خبری هیل، اظهارات مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا درباره ناو هواپیمابر یواس‌اس تئودور روزولت پس از آن مطرح شد که نیروی دریایی ایالات متحده از تست کرونای مثبت ۶۱۵ ملوان این ناو خبر داد و گفت ۴۰۴۶ تن از مجموع ۴۸۰۰ خدمه این ناو در گوآم تخلیه شده‌اند.

رئیس پنتاگون به فاکس نیوز گفت، اکثر ملوان‌های این ناو که آلوده به کروناویروس بودند، علامتی نداشتند و از همین رو نهایت احتیاط در کار پاکسازی این کشتی به کار گرفته می‌شود تا ملوان‌ها بتوانند به دریا بازگردند و "گمان می‌کنم که این اتفاق ظرف چند هفته آتی رخ دهد."

برت کروزیر، ناخدای ناو هواپیمابر روزولت آمریکا که با ۴۰۰۰ خدمه در گوآم پهلو گرفته است، پیشتر از واشنگتن درخواست کمک کرده و گفته بود پس از مثبت شدن تست حدود ۱۰۰ ملوان بیم آن دارد که همه‌گیری به سرعت در این کشتی غول‌پیکر نظامی گسترده شود.

او در نامه‌ای به پنتاگون پیشنهاد داد تا کل ملوانان و خدمه این ناو قرنطینه شوند. کروزیر تاکید کرد: "ما در حال جنگ نیستیم و نیازی نیست که ملوانان من بمیرند." نامه این فرمانده ارتش آمریکا نخستین بار در نشریه «سانفرانسیسکو کرونیکل» منتشر شد و سپس سایر رسانه‌های آمریکا صحت آن را تایید کردند.    

ناخدا کروزیر در نامه خود به پنتاگون نوشت، همه‌گیری در این کشتی جنگی قابل کنترل نیست و هم‌اکنون "با شتاب و تصاعدی" در حال گسترش است. به گفته او مشخصات فیزیکی عرشه و فضای داخلی این ناو و شرایط ویژه فعالیت‌های روزانه ملوانان که در حال انجام وظایف نظامی روزانه هستند، اجازه فاصله‌گذاری فیزیکی میان آن‌ها را نمی‌دهد و به همین علت شکستن حلقه انتقال بین فردی ویروس کرونا "بسیار بسیار مشکل" شده است.

با این حال این فرمانده ناو هواپیمابر تئودور روزولت بعد از آنکه گفت نیروی دریایی برای متوقف کردن شیوع ویروس کرونا در این ناو کم‌کاری می‌کند، از پست خود برکنار شد.

در واکنش به اخراج کروزیر، رهبر دموکرات کمیته نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای نوشت: "هرچند کاپیتان کروزیر آشکارا زنجیره فرماندهی را زیر پا گذاشت، اما برکناری او در این لحظه بسیار حساس... اقدامی بی‌ثبات‌کننده است و احتمالا اعضای ارتش را با مخاطره بیشتری روبرو می‌کند و آمادگی ناوگان ما را تضعیف می‌کند."

او افزود: "از عرشه پرت کردن افسر فرمانده کشتی بدون تحقیقات جامع، بحران فزاینده در یواس‌اس تئودور روزولت را حل نخواهد کرد."

با این حال روزنامه نیویورک تایمز چهارشنبه گزارش داد، ممکن است ناخدا کروزیر به سمتش بازگردانده شود.  

مقام‌های وزارت دفاع به نیویورک تایمز گفتند، آدمیرال مایکل ام. گیلدی، رئیس عملیات‌های نیروی دریایی تاکید کرده است که او ممکن است این ناخدای اخراجی را دوباره به کار بازگرداند. سخنگوی این آدمیرال به پایگاه هیل گفت که هنوز تصمیم نهایی در این رابطه اتخاذ نشده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین