کد خبر: ۲۲۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: یک هزار و 310 شرکت و تاجر به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی وصول شده مسدودالحساب و ممنوع المعامله شده اند.
ناطقان: سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت در نشست خبری خود که به صورت زنده با خبرنگاران برگزار شد در ارایه گزارش آمار عملکرد واحدهای گشت سیار این سازمان گفت: تعداد 4 هزار و 871 تیم گشت مشترک 29 هزار و 121 واحد بازرسی انجام شده و 6 هزار و 927 واحد دارای تخلف شناسایی شدند. همچنین در بازرسی ها14 هزار و 229 واحد نیز تخلفی نداشتند و با توجه به رویکرد این سازمان در پیشگیری از وقوع تخلفات 7 هزار و 955 واحد با دریافت تذکر نسبت به اصلاح تخلف خود اقدام کردند.

وی افزود: در این بازه زمانی 5 هزار و 177 پرونده در گشت های مشترک برای متخلفان تشکیل و متخلفان 84 میلیارد ریال جریمه شدند.

رایگانی گفت بیشترین تعداد پرونده های متشکله مربوط به استان فارس، تهران، خراسان رضوی و قزوین و کمترین پرونده ها مربوط به استان های کرمانشاه، زنجان و بوشهر است.

وی افزود: در این بازه زمانی، 7 میلیون و 594 هزار و 211 ماسک، 487 هزار و 98 لیتر الکل و مواد ضدعفونی کننده و 75 میلیون و 844 هزار و 163 دستکش یکبار مصرف و 68 هزار و 553 روپوش بیمارستانی کشف و تحویل وزارت بهداشت شده است.
 سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت آمار ارزها و جرایم مسترد شده به سیستم بانکی، در سال 98 مقدار 889 هزار و 400 پوند، 4 میلیارد و 441 میلیون و 686 هزار و 701 درهم، 182 میلیون و 48 هزار و 439 دلار، 669 میلیون و 857 هزار و 792 روبل، 417 میلیون و 66 هزار و 96 روپیه، 474 میلیون و 350 هزار و 683 لیر، 67 میلیارد و 298 میلیون و 1 هزار و 458 ون کره جنوبی، 94 میلیون و 511 هزار و 480 ین ژاپن، 5 میلیارد و 668 میلیون و 582 هزار و 894 یوان چین، 2 میلیارد و 719 میلیون و 888 هزار و 996 یورو، 27 میلیون و 966 هزار و 539 کرون و 14 میلیون و 235 هزار و 285 فرانک جمعا به ارزش 134 میلیارد و 886 میلیون تومان از شرکت های متخلف به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی وصول شده است.

رایگانی گفت: همچنین یک هزار و 310 شرکت و تاجر در این بازه زمانی مسدودالحساب و ممنوع المعامله شده اندو 890 شرکت و تاجر نیز اموالشان توقیف شده است. همچنین یک هزار و 285 شرکت به تعلیق و یا ابطال کارت بازرگانی محکوم شدند و 14 نفر از مدیران عامل، مسئولین و یا تجار نیز حبس شده اند.
 وی در مورد آمار عملکرد شعب رسیدگی گقت: تعداد 39 هزار و 429 پرونده در فروردین ماه سال جاری تشکیل شده است و متخلفان جمعا به پرداخت 148 میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده اند که تعداد 33 هزار و 206 پرونده مربوط به حوزه کالا و خدمات، 4 هزار و 763 قاچاق کالا و ارز و یک هزار و 460 بهداشت و درمان بوده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت استخدامی‌های تعزیرات گفت: حداقل تا اوایل خرداد پذیرفته شدگان به کار گرفته می شوند.

سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص افزایش قیمت نان گفت: طبق اعلام دولت نباید افزایش قیمتی در نان داشته باشیم و اگر شهروندان مصداق فروش اجباری با قیمت بالا را مشاهده کردند به سامانه تعزیرات اعلام کنند.
رایگانی در خصوص اظهارنظرهای مطرح شده در رابطه با ارزهای بانکی گفت: این اظهار نظر ها بر اساس بی اطلاعی بوده است. در سال 98،  134میلیارد و 886میلیون تومان از شرکت های متخلف وصول شده است.
 وی در خصوص تخلفات پمپ بنزین ها هم گفت: همزمان با سهمیه بندی اعلام آمادگی رسیدگی به تخلفات را مطرح کردیم و امیدوارم شرکت پخش فراوارده های نفتی در این زمینه ما را یاری کنند.

رایگانی در رابطه با تخلفات تعزیراتی در استان ها گفت:  در اصفهان  پرونده تخلف رییس یک بیمارستان دولتی به اتهام اخذ وجوه اضافی از بیماران بابت حق العمل جراحی به منظور سودجویی با گزارش معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ،در شعبه ششم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی اداره کل تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفت و با عنایت به بررسی به عمل آمده و دفاعیات غیرموجه متهم و نهایتا تایید کمیسیون ماده 11 دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تخلف برای شعبه محرز و در مرحله بدوی ، رییس بیمارستان متخلف به پرداخت یک میلیارد و 492 میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت و استرداد مبالغ اضافی دریافتی به شاکیان محکوم شد.
وی افزود: همچنین در استان ‏البرز در پی دستورات دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ، در مرحله اول بیش از ۱۰ هزار ماسک فیلتردار و ۱۲۰ لیتر محلول ضدعفونی کشف و ضبط و در اعترافات بعدی متهمان با کسب نیابت قضایی به ۲ انبار و محل تولید این ماسکها در تهران اعزام و در معیت جانشین کل گشتهای سیار تعزیرات حکومتی کشور به محل وارد شده که طی بازرسی ها مقدار بیش از ۵۰۰ هزار ماسک فیلتردار تقلبی دست ساز آماده عرضه به بازار و مقدار بیش از ۳۰۰ هزار ماسک در حال تولید در کارگاههای غیرمجاز و فاقد مجوزهای اولیه بهداشتی کشف شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات ادامه داد:  با شکایت دانشگاه علوم پزشکی از یک شرکت فروش اقلام پزشکی  و طبی، پرونده تخلف برای رسیدگی به این اداره کل ارسال شد وبه شعبه 13 بدوی- تخصصی تعزیرات حکومتی ارجاع و پس از رسیدگی و احراز تخلف، متصدی شرکت موصوف به مبلغ 3 میلیارد و500 هزار ریال حدودا جریمه نقدی محکوم شد.

وی در خصوص کشف محموله های لیمو ترش احتکار شده نیز گفت: در استان فارس  با بالا رفتن قیمت میوه طی روزهای اخیر ، گشت های نظارتی تعزیرات حکومتی با همکاری بازرسین سازمان صمت بطور مداوم از میادین میوه و تره بار و همچنین سردخانه ها انجام می شود. طی بازرسی انجام شده از یک سردخانه واقع در شهر شیراز ، بیش از 25 تن لیمو به ارزش بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال کشف شد که به قصد گرانفروشی و سودجویی اخفاء و از عرضه آن در بازار امتناع شده بود.

وی ادامه داد:  دستور فروش لیموها در میادین میوه و تره بار به نرخ عادله صادر شده و برای این سردخانه نیز تشکیل پرونده شده و جهت رسیدگی به شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات احتکار ارجاع شده است.

رایگانی در پاسخ به سوال فارس در مورد وضعیت نظارتی تعزیرات در ماه مبارک رمضان گفت: در تامین اقلام مورد نیاز مشکلی نیست و مایحتاج مردم تامین است و تمام اقلام مورد نیاز در میادین میوه تره بار و فروشگاه ها وجود دارد و مشکلی نخواهیم داشت.

وی گفت: طرح رمضان آغاز شده و ظرفیت گشتها در این حوزه وجود دارد و برای نظارت بر قیمت مصوب کالاها تا پایان ماه رمضان نظارت‌ها ادامه خواهد یافت.

رایگانی گفت: به طور مثال قیمت برنج کیلویی ۸ هزار تومان اعلام شده یا قیمت سایر اقلام خوراکی مورد نیاز مانند مرغ و گوشت، سازمان نطارت خود را بر اساس این قیمت های مصوب ادامه خواهد داد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر فارس در مورد کشف انبارهای جدید احتکار در زمینه اقلام بهداشتی گفت: شیب پرونده هاکم شده و حجم پرونده‌های احتکار پایین آمده به طوری که اگر ۵ میلیون عدد ماسک در روزهای ابتدایی شیوع کرونا کشف شد اکنون به پرونده هایی با ۴ هزار عدد ماسک رسیده‌ایم اما همکاران در گشت ها هستند و روند بازرسی ادامه دارد به طوری که در روز گذشته باشگاه ورزشی متخلفی در تهران پلمپ شد.

رایگانی در مورد خریدهای اینترنتی نیز گفت : در این ایام خریدهای اینترنتی افزایش پیدا کرده است و چنانچه حقوق مصرف کننده را لحاظ کنند مانعی ندارد اما این به گونه ای است که برخی از فروشگاههای اینترنتی رعایت حقوق مصرف کننده را ندارند.

وی به مردم توصیه کرد از مراکز اینترنتی معتبر خرید های خود را داشته باشند و پرداخت را بعد از رویت کالا بدهند و همچنین شرکت‌ها موظف به مرجوع  کالا با هزینه خود هستند چنانچه منطبق با خواسته مصرف‌کننده نباشند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین