کد خبر: ۲۲۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
عضو تیم حقوقی پرونده مارک ویلموتس توضیحاتی را در خصوص این پرونده ارائه کرد.
ناطقان: رضا شاه‌منصوری پس از جلسه امروز نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتری و دسته یکی در فدراسیون فوتبال اظهار داشت: جلسه‌ای با دستور دبیر کل فدراسیون فوتبال در خصوص پرونده‌های خارجی باشگاه‌ها در کمیته وضعیت فیفا و این که چه باید کرد داشتیم. یک جلسه هم‌اندیشی بود که جنبه حمایتی داشت و رویکرد شخص جناب نبی بود و این که دغدغه‌های باشگاه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جویا شوند و نگرانی‌ها و دل‌مشغولی‌های آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بپرسند برگزار شود. جلسه بسیار خوبی بود.

شاه‌منصوری ادامه داد: اول این که فدراسیون فوتبال حمایت کامل خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کرد و دوم این که این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به باشگاه‌ها اعلام کرد بیایند، مشورت بگیرند، کمک بگیرند تا اگر خدا بخواهد این پرونده‌ها حل و فصل شود.

عضو تیم حقوقی پرونده مارک ویلموتس در خصوص این پرونده تصریح کرد: در این مورد من نباید صحبت کنم. فدراسیون صحبت کرده، موضوعات حقوقی بیان شده، ‌بحثی در جلسه مطرح شد که آقای دلیشت وکیل این پرونده است، اما یادآوری کردم که این گونه نیست. این نکته مهمی است، زمانی که حیدر بهاروند به فدراسیون فوتبال آمد، اتفاق خوبی افتاد در مورد موضوعات حقوقی که در این فدراسیون اهم مشکلات و دغدغه‌های ما هستند. یک خرد جمعی و روحیه تیمی به وجود آمد.

    بیشتر بخوانید:
    رقبای جدی ویلموتس برای هدایت فنرباغچه

وی افزود: در مورد بحث مارک ویلموتس چندین و چند جلسه برگزار کردیم اما رویکرد، سابق بر این بود که از وکلای خارجی هم در مورد این پرونده استفاده شود. پرونده ویلموتس و پرونده‌های مشابه آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عزیزان داخل ایران از پس آن برمی‌آیند. اصرار داشتند یک وکیل خارجی در مورد این کار کنار ما باشد و با گزینه‌های مختلفی صحبت کردیم، مثلاً با مارکوس موتا (وکیل نیمار و تیم ملی برزیل) منتها اعداد و ارقامی که بابت حق‌الوکاله می‌گرفتند مبالغ بسیار نجومی بود. سازوکار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با این کیفیت با دلیشت پیش بردیم. او در کنار تیمی است که من، فغانپور، نورشرق در آن هستند و از نظرات براتی هم استفاده می‌کنیم. او مستقلا و منفردا حق هیچ گونه اقدامی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در خصوص پرونده ویلموتس ندارد.

معاون حقوقی باشگاه گل گهر سیرجان افزود: یعنی نمی‌توانند نامه‌ای بفرستند، مذاکره‌ای در این خصوص داشته باشند و تمام اتفاقات، تشریفات و پروسه دادرسی در خصوص ویلموتس باید از طریق فدراسیون فوتبال انجام شود. دلیشت در واقع مستقلا و منفردا وکیل فدراسیون فوتبال نیست. پروسه پرونده ویلموتس بر اساس یک کار تیمی و یک خرد جمعی انجام می‌شود.

شاه‌ منصوری در مورد این که تعطیلات حال حاضر فوتبال باعث تأخیر در رسیدگی به پرونده ویلموتس شده و آیا زمان رسیدگی به این پرونده مشخص است، عنوان کرد: پروسه رسیدگی در فیفا به این صورت است که اگر دعوایی مطرح می‌شود دفاعیات طرفین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌گیرد و اعلام می‌کند تا فلان تاریخ مدارک و مستندات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از شما می‌گیرند. بعد از آن وارد پروسه دادرسی و رسیدگی می‌شود. اگر جلسه هیرینگ در کار نباشد. من با سوئیس هم که در ارتباط هستم می‌دانم فیفا هم تا حدودی بخش اعظمی از پرسنلش دورکاری می‌کنند. این موضوع طبیعتا باعث این می‌شود در رسیدگی تأخیر به وجود بیاید، اما نکته مهم و کلیدی این است که به غیر از دعوایی که ویلموتس مطرح کرده بود، دعوایی که تقابل مطرح کردیم که فکر می‌کنم تا 18 یا 19 آوریل مهلت پاسخگویی آن بود که وکیل او تقاضای تمدید مهلت برای پاسخگویی کرد.

وی در مورد این که اسلامیان بارها اعلام کرده ما در این پرونده پیروز می‌شویم چون بندی در قرارداد وجود دارد که فدراسیون ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیروز می‌کند و آیا می‌توان به این صراحت اعلام کرد که برنده این پرونده خواهیم بود، گفت: در مورد بحث پرونده ویلموتس موضع من واقعا موضع فدراسیون فوتبال نیست. قطعا فدراسیون در مورد این پرونده از طریق روابط عمومی خودش اگر تشخیص بدهد توضیح می‌دهد. من موضع فدراسیون نیستم چون در بحث کاری منتسب به فدراسیون نیستم، اما آنچه واضح است، این است که اولا دفاعی که در خصوص پرونده ویلموتس شد، یکی از بهترین‌ها است و این نکته خیلی مهمی است. دوم این که جزو اتفاقات نادر بود که فدراسیون در مورد تعهدات ویلموتس عملیات اجرا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داد و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرایی کرد. به نظر من و سایر دوستانی که در این حوزه کار می‌کنند و صاحب نظر هستند به امید خدا پیروزی در خصوص پرونده ویلموتس خیلی دور از ذهن نیست.

شاه‌منصوری در پاسخ به این سؤال که با چه استنادی از پیروزی در پرونده ویلموتس صحبت می‌کند، اظهار داشت: مدارک و مستنداتمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به طور کامل به فیفا ارسال کردیم. لایحه بسیار قوی با حضور اساتید این حوزه ارائه دادیم. به کمک بهترین‌های ایران در این حوزه لایحه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نوشتیم و ارسال کردیم. پرونده ویلموتس فتح بابی خواهد بود که از این به بعد بتوانیم شاهد پیروزیمان در این عرصه باشیم.

عضو تیم حقوقی پرونده مارک ویلموتس در مورد صحبت‌هایی که اخیرا در مورد پرونده کی‌روش و پرداخت پاداش به او مطرح شده، عنوان کرد: من در جریان پرونده کی‌روش و پاداش او برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا نیستم.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین