کد خبر: ۲۲۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
مشاور نخست وزیر عراق از موافقت آمریکا با عقب نشینی از عراق خبر داد و گفت که کشورش اجازه نمی‌دهد که از خاک آن به عنوان خاستگاهی برای تهدید کشورها بهره برداری شود.
ناطقان: مشاور نخست وزیر عراق روز سه شنبه تاکید کرد که طرف آمریکایی عملا با دیدگاه نخست وزیر عراق درباره بازاستقرار و عقب نشینی از عراق موافقت کرده است.

«عبدالحسین الهنین» در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی عراق(واع) گفت: «نامه‌ای که دولت عراق از طرف آمریکایی دریافت کرده است، شامل آغاز گفت‌وگوی استراتژیک میان بغداد-واشنگتن در ماه ژوئن آینده است».


وی با بیاناینکه دولت عراق هیئتی برای مذاکره با آمریکا را معین کرده است، افزود: ریاست این هیئت بر عهده معاون وزارت خارجه و نمایندگانی از ارتش، نهاد امنیت ملی، اطلاعات و طرف های دیگر ذیربط با این پرونده است.

الهنین تاکید کرد: «نامه اخیر آمریکا به بازاستقرار نیروهایشان در خارج از عراق اشاره داشت».

مشاور نخست وزیر عراق تاکید کرد که عراق خواهان ایجاد روابط متوازن با همه کشورهاست و اجازه نمی‌دهد که از خاک آن به عنوان خاستگاهی برای تهدید کشورها بهره برداری شود.

«دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا اخیرا از آماده شدن کشورش برای دور جدیدی از گفت‌وگوی استراتژیک با عراق خبر داد.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین