کد خبر: ۲۲۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
معاون سیاسی وزیر امورخارجه:
سید عباس عراقچی در گفتگوی تلفنی با آقای «فاندرپلاس» مدیر سیاسی وزارت خارجه هلند، اظهار کرد : ویروس کرونا امروز نه تنها در ایران بلکه تقریبا در کلیه کشورها شیوع پیدا کرده است و مقابله با آن نیازمند یک تلاش جدی و حرکت دسته جمعی است.
ناطقان: سید عباس عراقچی در این گفتگوی تلفنی اظهار کرد : ویروس کرونا امروز نه تنها در ایران بلکه تقریبا در کلیه کشورها شیوع پیدا کرده است و مقابله با آن نیازمند یک تلاش جدی و حرکت دسته جمعی است.

وی افزود: امروز ایران در کنار مقابله با این ویروس با تحریم های غیر قانونی و غیر انسانی آمریکا نیز روبرو است و این فشار بر مردم ایران را دوچندان می کند. این حق مردم ایران است که برای مبارزه با این بیماری و مقابله با تبعات اقتصادی آن، به منابع مالی خود دسترسی داشته باشند.

عراقچی تاکید کرد: تحریم های یک جانبه و ظالمانه آمریکا علیه ایران نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و آمریکا از این جهت باید پاسخگوی جامعه بین الملل باشد.

مقام هلندی  نیز در این گفتگو ضمن ابراز همدردی با مردم ایران، مقابله با بیماری کرونا را یک وظیفه جهانی دانست.

 وی بر پایبندی کشورش بر چند جانبه گرایی در عرصه جهانی و کمک به نهادهای بین المللی برای تامین سلامت و بهداشت تاکید کرده و افزود: هلند همچنان از برجام و سازوکارهای مرتبط با آن حمایت می کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین