کد خبر: ۲۲۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
دبیر کل سازمان ملل از تمامی طرف‌های درگیر در یمن خواست تا برای حل اختلافات وارد مذاکره شوند.
ناطقان:  «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه از تمامی طرف‌های درگیر در یمن خواست تا برای حل اختلافات وارد مذاکرات شوند.

وی در ادامه خواستار اجرای توافق «ریاض» و تمرکز تلاش‌ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در یمن شد.

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن شامگاه ششم اردیبهشت در اقدامی که علیه دولت هادی و متحد سعودی است، اعلام خودمختاری کردند و همزمان با بیانیه رئیس این شورا –مقیم در امارات- تحرکات نظامی خود را در عدن از سر گرفتند.

«مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن نیز روز دوشنبه به اعلام خودسرانه خودمختاری گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) متحد امارات در جنوب یمن واکنش نشان داد. (جزئیات بیشتر)

او گفت که «تحولات اخیر ناامیدکننده است، به خصوص اینکه عدن و دیگر مناطق جنوبی پس از خسارت‌های سیلاب اخیر و خطر کرونا هنوز به روال قبلی بازنگشته‌اند».

«عبدالله مهدی سعید» از سران شورای انتقالی جنوب در استان «ضالع» (جنوب یمن) اعلام کرد، این شورا از تصمیم خود برای اعلام خومختاری در جنوب یمن منصرف نخواهد شد.

شورای انتقالی جنوب، گروهی سیاسی در جنوب یمن است که در می سال ۲۰۱۷ شکل گرفته است. هم‌اکنون این گروه مورد حمایت ابوظبی است و برای سلطه بر جنوب یمن، رقیب دولت مستعفی یمن که در عربستان مقیم است، قلمداد می‌شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین