کد خبر: ۲۳۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کُردها نامزد تصدی وزارت خارجه عراق را که سهم این گروه قرار داده شده است، مشخص کردند در همین حال کابینه عراق امروز نخستین نشست خود را برگزار کرد.
ناطقان: حزب دموکرات کردستان عراق نامزد خود برای تصدی وزارت خارجه این کشور را فاش کرد.

«بشار کیکی» عضو حزب دموکرات کردستان در پارلمان عراق در بیانیه‌ای گفت:« سهم کُردها در کابینه عراق چهار وزارتخانه است، اما آنها از زمان نخست وزیری عادل عبدالمهدی از یک سهم خود کوتاه آمدند تا به دیگر طوائف داده شده و کابینه تصویب شود».

وی گفت که در کابینه مصطفی الکاظمی هم به دلیل تمایل آشکار شیعیان به دستیابی به کرسی وزارت دارایی، کُردها همین رویه را در پیش گرفتند و از کرسی وزارت دارایی در ازای گرفتن کرسی وزارت خارجه کوتاه آمدند.

کیکی تنها نامزد تصدی این وزارتخانه را از سوی کُردها «فؤاد حسین» اعلام کرد و گفت که قرار است کابینه جدید عراق تا قبل از عید تکمیل شود.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز شنبه نخستین جلسه هیئت دولت خود را برگزار کرد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق گفت که الکاظمی امروز نخستین جلسه هیئت دولت را برگزار کرد.

پارلمان عراق روز پنجشنبه به دولت الکاظمی رای اعتماد داده بود.

هیئت منطقه کردستان به بغداد می‌رود/مذاکرات مثبت بود

عضو اتحادیه میهنی کردستان در پارلمان عراق هم گفت‌وگوها میان هیئت دولت منطقه کردستان با دولت فدرال را مثبت خواند و گفت که این هیئت بار دیگر به بغداد خواهد رفت.

«شیروان میرزا» عضو پارلمان عراق گفت: «گفت‌وگوهای اخیر میان دولت منطقه کردستان و دولت فدرال درباره پرونده‌های نفت و بودجه مثبت بود و چندین پیشنهاد به دست آمده که تحویل نخست وزیر دولت فدرال می‌شود».
وی افزود: «دو طرف نیت جدی برای حل مسائل مربوط به نفت و بودجه دارند و به اعتقاد من به زودی توافقنامه‌ای مشترک برای رفع اختلاقات حاصل می‌شود».
عضو پارلمان عراق گفت: «دولت منطقه کردستان عراق آمادگی خود را برای تحویل نفت و مذاکره درباره واردات داخلی اعلام کرده است و دولت فدرال حمایت و پشتیبانی منطقه کردستان را رد نکرد کما اینکه قیمت نفت هم افزایش پیدا کرد و همه این امور نشانه نیت واقعی برای حل مشکلات است».
وی افزود: «هیئت مذاکره کننده دولت منطقه کردستان به زودی به بغداد خواهد رفت تا گفت‌وگوها با دولت فدرال تکمیل شده و توافقنامه‌ای مشترک به دست آید».
«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق روز شنبه نخستین جلسه هیئت دولت خود را برگزار کرد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین