کد خبر: ۲۳۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
شهرهای مختلف عراق امروز شاهد از سرگیری اعتراضات مردمی بود و این اقدام پس از آن صورت می گیرد که کابینه مصطفی الکاظمی به تازگی از پارلمان این کشور رای اعتماد گرفته است.
ناطقان: به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی چاپ لندن، هزاران شهروند عراقی در استانهای مرکزی و جنوبی امروز بار دیگر اعتراضات خود را از سر گرفتند. این اعتراضات که پیش از این نیز در مخالفت با وضعیت بد معیشتی ادامه داشت، به دلیل شرایط ناشی از ویروس کرونا حدود یک و ماه نیم متوقف شده بود.

اعتراضات مردمی عراق در پی تصمیمات مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید این کشور صورت می گیرد. الکاظمی اخیرا دستور آزادسازی تمامی بازداشت شدگان و تحقیق در خصوص کشتار تظاهرات کنندگان و بازگرداندن فرماندهان امنیتی برکنار شده از پُستهایشان را صادر کرد. به موجب این حکم، «عبدالوهاب الساعدی» مجددا به ریاست سازمان مبارزه با تروریسم در عراق منصوب شد.

نیروهای امنیتی عراق امروز پل الجمهوریه منتهی به میدان التحریر و منطقه الخضراء را مسدود کردند و مانع از عبور و مرور غیر نظامیان شدند.

معترضین که در میدان التحریر بغداد تجمع کرده بودند با سر دادن شعارهایی خواستار شناسایی عاملان قتل بیش از ۶۰۰ معترض عراقی شدند و بر ضرورت محاکمه مفسدان [اقتصادی و امنیتی] تاکید کردند.

به گفته شاهدان عینی در استانهای ذی قار، المثنی، واسط و الدیوانیه نیز صدها معترض عراقی به خیابانها آمدند.

شهر بغداد و ۱۴ استان عراق از اکتبر سال ۲۰۱۹ شاهد اعتراضات علیه ناکارآمدی و فساد بود تا جایی که این اعتراضات به استعفای «عادل عبدالمهدی» منجر شد. به گفته کمیساریای حقوق بشر عراق (وابسته به پارلمان) در جریان این اعتراضات حدود ۶۰۰ معترض کشته شدند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین