کد خبر: ۲۳۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد که ثبات در منطقه مدیترانه جز از طریق گفت‌وگو و همکاری شفاف و حقیقی حاصل نمی‌شود.
ناطقان:  وزارت خارجه ترکیه بامدادسه‌شنبه اعلام کرد که بیانیه مشترک وزرای خارجه مصر، یونان، امارات،‌ فرانسه و قبرس یونان درباره دریای مدیترانه نشان دهنده معیارهای دوگانه‌ای است که این کشورها دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه ادامه داد که این بیانیه پس از آن صورت می‌گیرد که آنکارا سیاست‌های تخریبی این کشورها علیه ثبات در منطقه و حمایت از کودتاگران را ناکام گذاشت.

وزارت خارجه ترکیه از کشورهای امضا کننده بیانیه خواست تا عاقلانه و بر اساس قوانین بین‌المللی اقدام کنند و ثبات در منطقه جز از طریق گفت وگو و همکاری شفاف و حقیقی حاصل نمی‌شود.

وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد که دشمنی با ترکیه دلیل وجود امارات در این بیانیه بوده در حالی که این کشور هیچ ارتباطی به دریای مدیترانه ندارد و پرونده مجرمانه این  کشور در قبال ما و لیبی کاملا شناخته شده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را نیروی شر توصیف کرد.

وی در سخنانی گفت: «عرصه را هرگز به نیروهای شر از سازمان گولن و پ‌ک‌ک گرفته تا محورهای متخاصم که منبع آن (کشورهای) خلیج(فارس) است، ترک نخواهیم کرد.» (جزئیات بیشتر)

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد به خوبی نیت‌های خبیثی که پشت توطئه‌هایی که اقتصاد ما را هدف قرار داده را درک می‌کنیم.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین