کد خبر: ۲۳۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
وزیر خارجه آمریکا که به اراضی اشغالی سفر کرده است، با بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی- سفید در سفارت آمریکا در قدس اشغالی دیدار کرد. یکی دیگر از محورهای گفتگوی دو طرف، طرح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن و راه‌های اجرای آن و تلاش‌های مشترک بین‌المللی برای مقابله با ویروس کرونا بود.
ناطقان: شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی-سفید طی این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه مساله سوریه گفتگو کردند.

یکی دیگر از محورهای گفتگوی دو طرف، طرح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن و راه‌های اجرای آن و تلاش‌های مشترک بین‌المللی برای مقابله با ویروس کرونا بود.

گانتس از پمپئو به‌خاطر حمایت‌های همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تشکر کرد.

پمپئو پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و بنی گانتس در مصاحبه با روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" گفت، در این دیدارها پیرامون مسائلی همچون معامله قرن و رویکرد ترامپ برای پیشبرد طرح صلح ادعایی رایزنی کرده است و طرفین حمایت خود را از این رویکرد اعلام کرده‌اند.

پمپئو ابراز امیدواری کرد که فلسطینی‌ها فرصت را مغتنم شمرده و به این طرح بپیوندند و درباره آن مذاکره کنند چرا که به زعم وی این رویکرد ترامپ"به نفع آنهاست".

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری در اول ژوئیه انجام خواهد شد و اسرائیل به آن چراغ سبز نشان خواهد داد گفت: با نتانیاهو و گانتس مذاکراتی برای پیشبرد این طرح انجام دادم و آن دو باید راهکار مناسبی را برای این موضوع ایجاد کنند. من به آنها تاکید کردم این تصمیم در نهایت به اسرائیل برمی‌گردد و آنها باید درباره نحوه اجرای این امر تصمیم گیری کنند.

پمپئو درباره حمایت آمریکا از طرح الحاق گفت: ما فقط درباره الحاق کرانه باختری مذاکره نکردیم بلکه درباره مجموعه‌ای از مسائل و نحوه تعامل با همه طرف‌ها رایزنی نمودیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین