کد خبر: ۲۳۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان باید تغییرات اساسی در کیفیت و مدل خودروها دهند، بسیاری از خودروها سال‌ها است که تولید می‌شوند و هیچ تغییری در مدل و کیفیت آنان داده نمی‌شود.
ناطقان: اصغر سلیمی  در خصوص وضعیت بازار خودرو، اظهار کرد: خودرو و داشتن آن یکی از ملزومات اساسی است که مردم به آن احتیاج دارند، بنابراین باید کمک کنیم که وضعیت آشفته‌بازار خودرو به سر منزل مقصود برسد. مشکلاتی ایجاد شده که خودرو به راحتی به دست مصرف کننده نمی‌رسد و در این میان برخی افراد با دلالی و رانت در این صنعت سبب شده‌اند که قیمت کارخانه‌ای خودرو با قیمت بازار تفاوت چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: این افراد با سوء استفاده از وضعیت به وجود آمده و با رانتی که در اختیار دارند به جای فکر کردن به منافع مردم به فکر پر کردن جیب‌های خود هستند. بازار خودرو هم‌اکنون متشنج است و افرادی که نیاز واقعی به خودرو دارند قادر نیستند خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با تغییراتی که در نحوه ثبت نام و تحویل به موقع خودرو به مردم به وجود آمده، این امید وجود دارد که در قیمت خودرو شاهد تغییراتی باشیم. سازمان بازرسی کشور و دستگاه قضایی باید با دلالان خودرو که خودروهای بسیاری را در پارکینگ‌ها پنهان کرده‌اند و نمی‌گذارند این خودروها در اختیار مردم قرار گیرد برخورد جدی کنند.

سلیمی با بیان اینکه خودروسازان نباید به شرایط موجود اکتفا کنند، گفت: خودروسازان باید توجه داشته باشند که تغییرات اساسی در کیفیت و مدل خودروها دهند. بسیاری از خودروها سال‌ها است که تولید می‌شوند و هیچ تغییری در مدل و کیفیت آنان داده نمی‌شود. وقتی خودرویی را از چرخه تولید حذف می‌کنیم، خودروی جایگزین شده آن خودرو تفاوت چندانی از نظر کیفیت با خودروی حذفی ندارد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: بنابراین برای تحول در صنعت خودروسازی کشور باید رضایت مشتریان جلب شود و خودروسازان در طراحی خودروها تجدید نظر کنند. با وضعیت فعلی که مردم از نظر معیشتی دچار مشکل هستند خودرو باید با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار مشتری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه قیمت کنونی خودروها کاذب است، افزود: علت بسیاری از تصادف‌ها تولید خودروهای بی‌کیفیت است، بنابراین باید روی ایمنی خودروها کار و دست دلالان از بازار خودرو قطع شود. همچنین باید صنعت خودرو از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شود تا رقابت میان تولیدکنندگان به وجود بیاید و در این صورت کیفیت خودروها هم افزایش می‌یابد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین