کد خبر: ۲۳۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
رعایت چند نکته مهم قبل از رفتن به آرایشگاه، می‌تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا داشته باشد.
ناطقان: تجمع در اماکن مختلف پرخطر است و حضور در آنها توصیه نمی‌شود اما در این میان برخی مکان‌ها مانند آرایشگاه‌ها، جزو ضروریات است بنابراین بیش از هر جای دیگر باید نکات بهداشتی در آنها رعایت شود.

آرایشگران در ارتباط بیشتری با افراد مختلف هستند و باید بیشتر از سایرین نکات بهداشتی را رعایت کنند.  بهتر است مشتریانی را بپذیرند که با آن‌ها سابقه آشنایی دارند و از رعایت بهداشت فردی آن‌ها مطمئن هستند.

اگر به هر دلیلی به آرایشگاه‌ها مراجعه کردید حتما نکات زیر را برای کاهش انتقال ویروس کرونا رعایت کنید:

۱_ آرایشگران باید زمان دقیق را به مشتریان بگویند؛ یعنی چند دقیقه بعد از خروج یک مشتری، مشتری بعدی وارد سالن شود و روی صندلی بشیند، تا با این کار از ازدحام و شلوغی به صورت جدی پرهیز شود.

۲_ تمامی در‌ها یا پنجره‌های آرایشگاه را باز بگذارید.

۳_ از پیشبند یک بار مصرف اصلاح استفاده کنید و در پایان قبل از انداختن آن در سطل زباله حتما مراحل ضدعفونی را انجام دهید.

۴_ تمامی مشتریان و آرایشگران حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند. در صورتی که مشتریان آنها را با خود به همراه نداشتند، آرایشگران موظف هستند ماسک و دستکش را در اختیار مشتریان قرار دهند.

۵_ آرایشگران بعد از کوتاهی مو به جای فرچه برای پخش کردن خورده مو، حتما از سشوار استفاده کنند و در صورت وارد شدن مو به داخل چشم مشتری کسی آن را فوت نکند؛ بلکه مشتری دستان خود را بشویید و با گوشه دستمال، چشم خود را تمیز کند.

۸ نکته ایمنی درباره کرونا در آرایشگاه‌ها

۶_ اصلاح سر و صورت آقایان و خانم‌ها باید در منزل انجام شود و تا اطلاع بعدی از انجام کار‌های زیبایی مانند کاشت ناخن، رنگ مو، تتو و ... پرهیز شود. همچنین اجازه ندهید آرایشگران به نواحی صورت شما دست بزنند؛ چرا که انتقال ویروس کرونا از طریق صورت انجام می‌شود.

۷_ بانوان تنها از لوازم شخصی خود به خصوص قلم، رژ لب و پد استفاده کنند و برای آرایش صورت به هیچ عنوان وارد آرایشگاه نشوند.

۸_ آرایشگران موظف هستند تمامی وسایل مخصوص به آرایشگری را قبل و بعد از هر مشتری ضدعفونی کنند تا به اینصورت باعث انتقال ویروس کرونا به دیگران نشوند.

از حضور غیرضروری در سالن‌های آرایشگری پرهیز کنید و در صورت الزامی بودن حتما نکات بهداشتی را رعایت کنید. اگر آرایشگری این نکات را نادیده گرفت، گوشزد کنید.

اگر مسائل بهداشتی از قبیل شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع، پرهیز از روبوسی و دست دادن، استفاده از ماسک و دستکش، رعایت فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید؛ شانس ابتلای خود به ویروس کرونا را تا درصد زیادی کاهش خواهید داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین