کد خبر: ۲۳۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
عضو اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.
ناطقان: عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور از استمرار روند نزولی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ کنونی هر کیلو مرغ زنده نسبت به روز گذشته ۳۰۰ تومان و مرغ گرم ۴۰۰ تومان کاهش داشته است.

حجت ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا، مساعد نبودن زمینه تولید و کاهش جوجه ریزی نسبت به ماه های قبل پیش بینی می شود که قیمت مرغ به روند ماه های قبل بازگردد، در غیر این صورت تولیدکنندگان قادر به ادامه تولید نخواهند بود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه نرخ خرید تضمینی مرغ از مرغداران افزایش یافته است، بیان کرد: در حال حاضر پشتیبانی امور دام هر کیلو مرغ مازاد مرغداران را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می کند که با نرخ مصوب فاصله معناداری دارد.

وی درباره آینده بازار مرغ گفت: بنابر اعلام دولت مبنی بر بازگشایی رستوران ها بعد از ماه مبارک رمضان و ازدیاد تقاضا برای خرید پیش بینی می شود که نرخ مرغ به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان برسد.

به گفته حجت، با آغاز برنامه شرکت پشتیبانی امور دام و خرید مرغ تا وزن ۱۶۰۰ گرم با نرخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان و برنامه ریزی میان مدت برای صادرات می توان بازار را کنترل کرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه هزینه تمام شده مرغداران ترکیبی از نهاده دولتی و نهاده آزاد است، افزود: در حال حاضر قیمت واقعی هر کیلو مرغ با احتساب ترکیب نهاده های دولتی و آزاد ۱۵ هزار تومان و نهاده آزاد ۱۷ هزار تومان است.

به گفته وی، طی ماه های اخیر مرغداران در فروش مرغ متحمل زیان هستند، اما با بهبود نسبی قیمت مرغ انگیزه مرغداران برای جوجه ریزی افزایش یافت که امیدواریم تا پایان هفته با بهبود قیمت مرغ، تولیدکنندگان دچار چالش نشود.

حجت با اشاره به اینکه نرخ منطقی مرغ در بازار متفاوت است، بیان کرد: با توجه به قیمت گوناگون نهاده های دامی، قیمت واقعی مرغ متفاوت است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را یک هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت فعلی جوجه یکروزه با نرخ تمام شده تولید یک هزار و ۱۰۰ تومان اختلاف دارد که افزایش قیمت جوجه یکی از عوامل نوسان قیمت مرغ گوشتی در بازار به شمار می رود.

وی درباره آخرین وضعیت توزیع نهاده دامی بیان کرد: بنابر آمار طی ۲ ماه اخیر یک سوم دان مورد نیاز تولیدکنندگان معادل ۳۰ تا ۳۵ درصد از طریق شبکه پشتیبانی امور دام تامین شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه شرکت های خصوصی بار به موقع تحویل ندادند، بیان کرد: در سامانه بازارگاه به صراحت قید شده که زمان تحویل بار از تاریخ خرید یک ماه است، در حالیکه در بحث مرغ گوشتی پروسه تولید دان ۴۲ روزه است که اگر قرار باشد مرغدار ۳۰ روز بعد پول را تحویل بگیرد، تولیدکنندگان برای تامین دان چاره ای جز خرید از بازار آزاد را ندارند.

حجت ادامه داد: اگر پشتیبانی امور دام به طور متوسط روزانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تن مرغ از مرغداران خریداری کند، بازار به تعادل می رسد.

به گفته این مقام مسئول، با وجود تاخیر یک‌ماهه در توزیع نهاده و تاخیر در پرداخت وجه مرغ مرغداران با کمبود نقدینگی روبرو هستند.

وی در پایان با بیان اینکه در چند استان کشتارگاه ها مجهز به خط ۲ کشتار نیستند، تصریح کرد: با توجه به پیشنهاد خرید خط ۲ مرغ، اما امکانات لازم در همه استان ها فراهم نشده است، از این رو باید پروسه یک تا ۲ ماهه در نظر گرفته شود تا حداقل در تمامی استان ها یک کشتارگاه وجود داشته باشد.
برچسب ها: تحولات ، بازار ، مرغ
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین