کد خبر: ۲۳۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰
منبع اصلی این ویتامین نور مستقیم خورشید است که توسط یک واکنش شیمیایی وابسته به تابش اشعه فرابنفش در پوست بدن تشکیل می شود و در مواد غذایی از جمله ماهی های روغنی، زرده تخم مرغ و شیرغنی شده و روغنهای خوراکی غنی شده نیز موجود است.
ناطقان: یک متخصص داخلی گفت:‌ تاکنون شواهد علمی کافی برای اثبات تاثیر مصرف زیاد ویتامین D بر روی ویروس کرونا وجود ندارد.

فاطمه عباسی افزود: مصرف بیش از اندازه ویتامین D باعث به خطر انداختن سلامتی افراد به‌ویژه بیماریهای خاص مانند افراد با مشکلات کلیوی می شود.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی جهت کاهش ویروس کرونا، علاوه بر رعایت بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری افراد، تقویت سیستم ایمنی بدن با تغذیه مناسب و فعالیت فیزیکی کافی توصیه می شود و به علت رایج بودن کمبود ویتامین D در اکثر افراد و گروه های مختلف سنی نقش این ریزمغذی در تقویت سیستم ایمنی بدن، استفاده از مکمل های ویتامین توصیه می شود.

عباسی ادامه داد: منبع اصلی این ویتامین نور مستقیم خورشید است که توسط یک واکنش شیمیایی وابسته به تابش اشعه فرابنفش در پوست بدن تشکیل می شود و در مواد غذایی از جمله ماهی های روغنی، زرده تخم مرغ و شیرغنی شده و روغنهای خوراکی غنی شده نیز موجود است.

وی تصریح کرد: ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است برای جذب آن روده فرد باید بتواند چربی خوراکی را هضم و جذب کند، افرادی که مبتلا به هستند نیاز به دریافت ویتامین D بیشتری دارند، زیرا ذخایر چربی بدن آنها مقدار زیادی این ویتامین را در خود نگه می‌دارد، بنابراین افراد چاق تا ۴۰ درصد نیازمند ویتامین D بیشتری نسبت به فردی با وزن متعادل هستند.

این متخصص داخلی گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، افرادی که ماهانه یک عدد مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D مصرف می کنند باید به همین روال ادامه دهند و کسانی که مکمل این ویتامین را ماهانه مصرف نکرده‌اند نیز ماهانه یک عدد مکمل ۵۰ هزار واحدی آن را مصرف کنند و از خوردن خودسرانه مکمل با دوزهای بالا خودداری کنند.

عباسی خاطرنشان کرد: اشخاصی که با تشخیص پزشک دچار کمبود ویتامین D هستند نیز باید با روش‌های درمانی تجویزشده توسط پزشک معالج خود تحت درمان قرار گیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین