کد خبر: ۲۳۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
کارشناس حوزه کار و کارگر درباره تعلیق قرارداد کار و موارد مختلف آن توضیحاتی داد.
ناطقان: حمید حاج اسماعیلی کارشناس حوزه کار و کارگر اظهار کرد: تعلیق قرارداد کار با خاتمه کار متفاوت است.

او با بیان اینکه قانون کار شرایط تعلیق قراردادکار را خیلی شفاف تعریف کرده است، گفت: طرفین قرارداد کار متعهد هستند، اما ممکن است یکی از آن‌ها به تعهداتش به دلیل موجه یا غیر موجه  بودن عمل نکند، قرارداد کار به تعلیق می‌افتد.

حاج اسماعیلی ادامه داد: بروز حوادث غیر مترقبه مثل بروز سیل، زلزله وشیوع بیماری یا قوه قهریه ممکن است باعث تعطیلی کارگاه شود که در این شرایط قرارداد کار به حالت تعویق میفتد که البته در چنین مواردی نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرط است.

او با بیان اینکه البته در صورت وجود مرخصی تحصیلی برای کارگر قرارداد کار او به تعلیق میفتد، گفت: در مواردی که کارگر به دلیل محکومیت در مراجع قضایی و یا دستگیری توقیف شود قرارداد او تعلیق خواهد شد.

حاج اسماعیلی تصریح کرد: همچنین زمانی که کارگر در دوران کار مشمول خدمت وظیفه شود قرارداد او به تعلیق میفتد و زمانی که سربازی او تمام شد می‌تواند تا دو ماه به محل کار خود مراجعه کند و مشغول کار شود.
برچسب ها: تعلیق ، قرارداد ، کار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین