کد خبر: ۲۳۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از کشت انبوه سیاه دانه برای اولین بار در کشور خبرداد.
ناطقان: حسین زینلی با بیان اینکه برای اولین بار درکشور مقادیر زیادی سیاه دانه کشت شده است، اظهار کرد: با توجه به مشکلات ارزی امکان واردات سیاه دانه کم شده بود؛ بنابراین با این میزان کشت در سال ۱۴۰۰ به خودکفایی در سیاه دانه خواهیم رسید و امیدواریم در سال های آینده نیز بتوانیم این محصول را صادر کنیم.

وی در ادامه به سطح زیر کشت زیره نیز اشاره کرد و گفت: امسال حدود ۲۵ هزار هکتار سطح کشت زیره در کل کشور وجود دارد که در خردادماه برداشت می شود. همچنین گیاهانی دارویی دیگر همچون آویشن، بادرنجبویه، نعنا  و سیاه دانه نیز در این ماه و ماه های آینده برداشت خواهند شد.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت هایش اضافه کرد: برداشت گیاهانی همچون حنا، وسمه و گشنیز نیز از فروردین ماه آغاز شده است و تا شهریور ماه ادامه دارد. این گیاهان در کشور تولید شده و صادراتی هستند.

گیاهان دارویی فاقد کرونا هستند

زینلی در پاسخ به این سوال که آیا هنگام برداشت گیاهان دارویی دستورالعمل های مقابله با کرونا رعایت می شود؟ گفت: شیوه برداشت همه گیاهان از جمله سبزی، صیفی و امثال آن یکسان است و توسط انسان صورت می گیرد و به همین دلیل برای برداشت یک دستورالعمل مشخص وجود دارد که در اختیار کشاورزان گذاشته شده است تا با استفاده از آن محصولات سالم برای مردم تهیه کنند.

وی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که گیاهان دارویی بعد از برداشت مستقیما فرآوری می شود و هر چیزی که وارد بخش فرآوری شود عاری از هرگونه ویروس خواهد شد. از طرفی بسیاری از این محصولات به صورت خشکبار هستند و ممکن است چندماه بعد مصرف یا صادر شوند و به همین دلیل ویروس روی آنها باقی نمی ماند. با این حال در تلاش هستیم که با رعایت نکات بهداشتی در مسیر سلامت کشور گام برداریم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین