کد خبر: ۲۳۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۱
برخی از مشکلات وجود دارند که می توانند در طول زمان عمر باتری موبایل را تحت تاثیر خود قرار دهند که در این گزارش با برخی اشتباهات در حین شارژ گوشی آشنا می شوید.
ناطقان: یکی از مهم ترین و اصلی ترین وسایل امروزی که پیشرفت فراوانی را در آن مشاهده نموده ایم، متعلق به گوشی های هوشمند است که بی شک در زندگی تمام ما انسان ها موثر بوده اند و توانسته به بهترین شیوه و شکل ممکن بدرخشند. از این رو ما انسان ها تمام اطلاعات خود را درون این دستگاه های هوشمند نگهداری می کنیم تا بتوانیم در مواقع نیاز از آنها استفاده کنیم.

با این وجود باید به شدت مراقب آنها باشیم تا مشکلاتی برای آنها ایجاد نشود چرا که در این صورت ممکن است هزینه های زیادی را بپردازید تا بتوانید مجددا از آنها استفاده نمایید. از این رو یکی از مهم ترین قطعات موبایل که بدون وجود آن موبایل به هیچ وجه روشن نخواهد شد، باتری موبایل است که باید از برخی نکات در سلامت و عملکرد بهتر آن استفاده نماییم.

از این رو ما قصد داریم در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی شما را با 10 نکته ساده و آسان در حفظ و نگهداری باتری اسمارت فون شما معرفی کنیم که به کمک آن می توانید از باتری خود به بهترین شیوه ممکن نگهداری کنید و طول عمر آن بیشتر و بیشتر شود. همراه ما باشید.
10 نکته برای افزایش طول عمر باتری موبایل
1- جدا کردن گوشی بعد از شارژ کامل 100%

شاید برای هر یک از ما پیش امده باشد که گوشی خود را به شارژ متصل می کنیم و بعد از مدتی شاهد شارژ کامل و 100% آن باشیم. اما بعد از آنکه شارژ شدن کامل گوشی را مشاهده می کنیم، باز هم اجازه می دهیم شارژر به گوشی متصل باشد. اما این کار می تواند بسیار مخرب و آسیب دهنده باشد و طول عمر باتری گوشی را به مرور کاهش دهد.
2- جدا کردن قاب گوشی در حین شارژ شدن


توجه داشته باشید که قبل از متصل کردن گوشی به شارژر می بایست قاب گوشی را جدا کنید چرا که می تواند باعث گرم شدن بدنه گوشی و فشار آمدن به باتری شود. از این رو این نکته را در حین شارژ کردن گوشی به خاطر داشته باشید.
3- متصل کردن گوشی به شارژر در 45%

هبچ گاه پس از نخلیه شدن انرژی باتری گوشی، آنرا به شارژر متصل نکنید و توصیه می شود در صورت ملاحضه نمودن میزان شارژ 45% آنرا به شارژر متصل کنید و اجازه دهید تا باتری گوشی بصورت کامل شارژ شود.
4- همیشه هدف شما از شارژ کردن موبایل بصورت 100% باشد

توصیه می شود زمانیکه گوشی خود را به ارژر متصل می کنید، سعی داشته باشید تا باتری گوشی را بصورت 100% شارژ کنید و بعد از مشاهده کردن پیغام 100% شدن باتری، انرا از شارژر جدا کنید. این گونه عمر باتری شما بیشتر باقی خواهد ماند.
5- شارژ کردن گوشی با شارژرهای متفرقه


توجه داشته باشید که هر گوشی در هنگام خرید، در داخل جعبه دارای یک شارژر است و توصیه می شود همیشه شارژر خود را به همراه خود داشته باشید و به هیچ وجه از شارژرهای متفرقه استفاده نکنید. علت این می باشد که هر گوشی با شارژری خاص و میزان ولتاژ تعیین شده عرضه می شود و همه ی شارژرها یک نوع ولتاژ را دارا نمی باشند و در صورت متصل نمودن شارژرهای متفرقه به گوشی خود ممکن است عمر باتری را بصورت تخریب کننده ای کاهش دهید.
6- گوشی را در هنگام شارژ در جایگاهی گرم قرار ندهید

اینک در فصل سرد زمستان هستیم و به دلیل گرم شدن در کنار بخاری ممکن است گوشی خود را در کنار بخاری به شارژر متصل کنیم و به شدت گرم شدن زیادی را در آن شاهد باشیم.

این می تواند بسیار در عمر باتری موثر واقع شود و آن را به خطر بیندازد.
7- استفاده از تلفن همراه در حین شارژ شدن


استفاده نمودن از تلفن همراه هوشمند در حین شارژ بسیار خطرناک است و ممکن است منفجر شود و یا عمر آن کاهش پیدا کند. از این رو توصیه می شود به هیچ وجه با گوشی ای که به شارژر متصل شد است مکالمه نداشته باشید و علت آن هم این است که ممکن است منفجر شود و آسیب دردناکی را شاهد باشید.
8- تا جای ممکن از پاور بانک ها استفاده نکنید

یکی از جایگزین های شارژر گوشی، پاوربانک ها هستند که امروزه از آنها به شدت استفاده می شود. اما مشکلی که این دستگاه ها دارند، این است که می توانند به میزان زیادی باعث گرم شدن گوشی شوند و در نهایت این گونه عمر باتری کاهش پیدا خواهد نمود.
9- از متصل کردن گوشی به شارژر در طول شب خودداری نمایید

همان گونه که در گزینه یک مطالعه نمودید، باید بعد از شارژ شدن 100% گوشی فورا آنرا از شارژر جدا نمایید و اجازه ندهید تا به شارژر متصل نماید. از این رو اگر شب هنگام گوشی خود را به شارژر متصل نمایید ممکن است بعد از چندین ساعت از شارژ شدن کامل آن غافل شوید و این گونه عمر باتری به میزان بسیار زیادی کاهش یابد.
10- شارژ کردن گوشی در دمای سرد

همانند شارژ کردن گوشی در دمای گرم، شارژ کردن گوشی در دمای سرد نیز می تواند برای عمر باتری موبایل بسیار خطرناک باشد و به آن آسیب برساند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین