کد خبر: ۲۳۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
بانک مرکزی هند در آخرین گزارش خود پیش‌بینی رشد اقتصادی برای سال جاری را به میزان قابل توجهی کاهش داد و نسبت به افزایش تورم، هشدار داد.
ناطقان: به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی هند در آخرین گزارشات خود پیش‌بینی رشد اقتصادی این کشور برای سال مالی 2020 - 2021 را به میزان قابل توجهی کاهش داد و نسبت به افزایش تورم ناشی از تبعات شیوع ویروس کرونا در این کشور هشدار داد.

شاک تیکانتا داس، رئیس کل بانک مرکزی هند، می‌گوید: علیرغم پیش‌بینی بهبود اوضاع اقتصادی برای نیمه دوم سال جاری اما رشد اقتصاد این کشور در سال مالی 2020-21 همچنان منفی خواهد بود.

این بانک هیچ آماری درباره پیش‌بینی خود نسبت به اوضاع آینده به خاطر سخت بودن ارزیابی شرایط پیش رو ارائه نکرده است.

داس گفت: انتشار گزارش دفتر ملی آمار هند، در پایان ماه می، برای سال 2020 نسبت به درآمد ملی این کشور شفافیت بیشتری را نسبت به اوضاع فراهم کرده و می‌تواند به ارائه چشم انداز رشد تولید ناخالص داخلی برای ماه‌های آینده کمک کند.

وی گفت: چشم انداز تورم در هند هم بسیار ناپایدار است اما بانک مرکزی این کشور انتظار دارد تا در نیمه نخست سال 2020 شاهد نوسان جدی تورم نباشیم.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین