کد خبر: ۲۳۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵
برس کشیدن چربی‌های مفید را از کف سر به ساقه مو می‌رساند و باعث نرمی و درخشش مو‌ها می‌شود. برس‌های مو انواع مختلف دارند که هر کدام برای مو‌های خاصی طراحی شده‌اند.
ناطقان: برس کشیدن مو یکی از مراحل ضروری مراقبت مو است که باعث مرتب شدن مو‌ها و افزایش گردش خون در پوست کف سر می‌شود. برس کشیدن چربی‌های مفید را از کف سر به ساقه مو می‌رساند و باعث نرمی و درخشش مو‌ها می‌شود. برس‌های مو انواع مختلف دارند که هر کدام برای مو‌های خاصی طراحی شده‌اند، اما بهترین برس مو برای جنس مو‌های شما چیست؟ اگر از برس مناسب مو‌های خود استفاده نکنید احتمالا نتیجه دلخواهی از برس کشیدن نخواهید گرفت و حتی ممکن است به مو‌های خود آسیب برسانید.

۱ – برس پهن چهارگوش، برای صاف کردن مو‌های بلند این برس برای صاف کردن مو‌های بلند و خشک کردن سریع آن‌ها ایده‌آل است. هرقدر پهن‌تر و صاف‌تر باشد، بیشتر می‌تواند مو‌ها را صاف و ابریشمی حالت دهد. از طرف دیگر اگر مو‌هایی بلند دارید، اندازه بزرگ این نوع برس به دردتان می‌خورد، به خصوص هنگامی که می‌خواهید مو‌ها را خیلی سریع سشوار کنید، زیرا مو‌های زیادی را در خود جا می‌دهد و در نتیجه زمان را کوتاه‌تر می‌کند.

۲- برس‌های پارویی استفاده کنید. برسی را تهیه کنید که دندانه‌های انعطاف پذیر دارند و کف آن نیز بالشی است. شانه زدن مو با این نوع برس باعث می‌شود تا گره‌های داخل مو راحت‌تر باز شود و در عین حال صدمه‌ای به موهایتان وارد نشود. از برس‌هایی که کف آن‌ها مستحکم است و نرم نیست استفاده نکنید. شانه زدن را از پایین مو‌ها آغاز کنید. پس از باز کردن گره‌های انتهای مو به آرامی بالاتر بروید و به ریشه مو برسید. با این روش وقتی موهایتان را از ریشه به پایین شانه می‌زنید دیگر گره‌ای وجود ندارد که باعث کنده شدن مو یا آسیب دیدن آن شود.

۳- برس حالت دهنده، برای حجم دادن به ریشه مو‌ها: این برس بیشتر به خاطر انحنای خاصش و دندانه‌هایی که تنها در یک جهت قرار دارند، به این نام معروف شده است. برسی نرم که در پشت آن کوسن قرار دارد و هیچ سوراخی در آن وجود ندارد.

چنین برسی می‌تواند به ریشه مو‌ها تا حد زیادی حجم دهد و برای پوش دادن مو‌ها به سمت بالا یا ایجاد فر در آن‌ها حسابی به کار می‌آید، البته ناگفته نماند که هرچقدر مو‌ها ضخیم‌تر باشند بهتر می‌توان چنین حالت‌هایی را در آن‌ها ایجاد کرد.

این برس در دو نوع مصنوعی و دندانه‌های طبیعی وجود دارد و اگر می‌خواهید به موهایتان آسیب کمتری برسد، سراغ نوع طبیعی بروید.

۴ - برس‌های دندانه دار بادی استفاده کنید. اگر می‌خواهید فقط موهایتان را خشک کنید از این برس‌ها کمک بگیرید. برخی از این برس‌ها انتهایشان شکاف‌هایی دارند که باعث می‌شوند مدت زمان خشک شدن و حالت گرفتن مو نصف شود. برای استفاده از موس مو، این برس‌ها بهترین انتخاب هستند.

۵- برس گرد کوچک، برای مو‌های نازک و شکننده‌: اگر موهایتان خیلی نازک و شکننده است؛ سراغ یک برس گرد کوچک بروید. همچنین بهتر است برس شما چوبی باشد، چرا که برس فلزی به راحتی مو‌های شما را می‌سوزاند و به آن‌ها آسیب می‌رساند.

۶ - برس‌های گرد سرامیکی استفاده کنید. اگر می‌خواهید حالت فر به موهایتان بدهید از برس‌های گردی استفاده کنید که بدنه آن‌ها سرامیکی است. این قسمت خیلی مهم است، چرا که سرامیک گرما را در خود نگه می‌دارد و با هر بار سشوار کشیدن آن را به طور مساوی در مو پخش می‌کند و همانند یک اتوی فرکننده مو عمل می‌کند.

۷- برس حرارتی، برای راحت کردن سشوار: چنین برس‌هایی برای سشوار کشیدن ایده‌آل است، چرا که گرم شدن سطح برس می‌تواند تکمیل‌کننده گرمای سشوار باشد. حالت گرد برس نیز باعث می‌شود مو‌ها بهتر حالت بگیرد.

با برس گرد حرارتی کوچک می‌توانید فر‌هایی را در مو‌ها ایجاد کنید. هرقدر برس حرارتی شما بزرگ‌تر باشد، بهتر می‌توانید با آن مو‌ها را صاف کنید.
برچسب ها: تفاوت ، برس ها ، مو
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین