کد خبر: ۲۳۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
نگرانی ها، از افزایش تنش ها میان ترکیه و یونان حکایت دارد.
ناطقان: به نقل از «اکاثی‌مرینی» (ekathimerini)، نگرانی ها در روابط میان ترکیه و یونان در حالی تشدید شده است که جت های جنگنده ترکیه در روزهای اخیر در چندین نوبت بر فراز چند جزیره در شرق دریای اژه به پرواز درآمده اند.

بر اساس ادعای این وبگاه، همچنین ۲ قایق گشت‌زنی ترکیه برای یک قایق یونانی که در نزدیکی مرز آبی این کشور در حال ماهیگیری بوده است، ایجاد مزاحمت کرده اند.

آنطور که رسانه مذکور در ادامه آورده است، در روزهای اخیر ترکیه با بهره گیری از جنگنده های «اف-۱۶»، ۱۵ بار با نقض حریم هوایی یونان بر فراز جزایر «لیمنوسن» (Limnos)، «لسووس» (Lesvos) و «پاتموس» (Patmos) پرواز کره اند.

همچنین قایق های گشت‌زنی«فرانتکس» ترکیه نیز برای یک قایق یونانی در شرق جزایر «پاناگیا» و «اوناسیس» مزاحمت ایجاد کرده اند.

این در حالیست که حامی آکسوی (Hami Aksoy) سخنگوی وزارت خارجه ترکیه چندی پیش در سخنانی ادعای یونان در خصوص ایجاد مزاحمتِ جنگنده های آنکارا علیه بالگرد حامل وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یونان را رد کرده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین